Jarní detoxikační program na 7 dní, který vás očistí a zbaví kil

Ať už byla zima dlouhá nebo krátká, během tohoto temného období roku, kdy naše tělo nedostává téměř žádný vitamín D ze sluníčka, dochází rovněž k ukládání škodlivin v našem těle. Zbavte se jich na jaře správně mířeným detoxem!

Po jarním detoxu se budete cítit svěží a plní energie.

Pročištění těla od usazených a škodlivých látek je na jaře vždy naprosto ideálním startem po zimě. Z těla se vám odplaví toxiny a také zadržovaná voda, což může vést ke snížení vaší dosavadní váhy. Když se tělo pročistí bude lépe trávit a vy se budete cítit plní energie. Ustoupí zažívací obtíže, jako je nadýmání, plynatost, pálení žáhy, bolesti břicha a rovněž obtíže s vylučováním, jako jsou průjmy nebo zácpy. Dostaňte ze sebe škodliviny nahromaděné za zimu a nakopněte na jaře svůj metabolismus tím správným směrem.

 

Co k pití

Během těchto očistných sedmi dní nebude záležet jenom na tom, co jíte, ale také na tom, co pijete. Na výběr máte v podstatě tři možnosti, které lze různě kombinovat nebo aplikovat všechny najednou. Tak dosáhnete nejoptimálnějších účinků.

  • Voda s rozemletým pelyňkem

Pelyněk pořídíte snadno v lékárně. Jedná se o významné anthelmintikum, které zbavuje žaludečních potíží a střevních parazitů. Pročistit umí rovněž střeva očistit od nečistot a usazených látek. Podporuje trávení a zvyšuje sekreci žaludečních šťáv, takže po jídle vám už nebude těžko. Pelyněk snižuje chuť k jídlu a to především na sladké tím, že dráždí nervová zakončení v ústech. Užívat by se měla jedna čajová lžička namletého pelyňku, rozpuštěná ve velké konvici vody. Pijte během celého dne, zejména mezi jednotlivými jídly.

Pelyněk snižuje chuť k jídlu.
  • Voda s citrónovou šťávou
  • Odvar z jablek a rozinek

Výrazně usnadňuje pročišťovací proces organismu. Připravit byste si ho měli den předem a to tak, že ve 2 litrech vody nechte přejít varem 3x polévkovou lžíci hrozinek a 2 ks nakrájených jablek i se slupkou. Poté nechte odvar odpočívat až do druhého dne, během kterého byste měli celý obsah postupně vypít. Nápoj má sice trochu zvláštní chuť, ale brzy si na ni zvyknete.

Odvar z jablek a rozinek vás pročistí.

 

Co k jídlu

Na jídlo si vyčleňte dostatek času, abyste jedli v klidu a bez rozptylování. Vyhýbejte se rovněž stresu, který proces jedení narušuje.

  • Snídaně – ovesné vločky, připravené s mlékem, vodou nebo bílým jogurtem. Přidejte čerstvé ovoce, jako je banán, kiwi, jahody či borůvky nebo sušené brusinky. Po 30-ti minutách od snídaně si vychutnejte bylinkový čaj nebo výše zmíněný odvar z jablek a hrozinek.
  • Dopolední svačina – kolem 10 hodiny dopoledne je ta pravá chvíle na trochu sýra, ovoce nebo jogurtu.

    Kousek sýra je během dopoledne dobrá volba.
  • Oběd – syrová zelenina (okurky, rajčata, zelí, mrkev, hrášek, salát, zelí,…) podávaná s vařenými kuřecími prsy, vejci, filety z ryby, apod.
  • Odpolední svačina – hrst ořechů, ovoce. Toto jídlo určitě nevynechávejte, protože jinak budete mít k večeru velký hlad a chuť, kterýžto záchvat vede k přejídání.
  • Večeře – nejvhodnějším jídlem večer je jednoznačně polévka. Měla by být s velkou spoustou zeleniny, ale přidat můžete i kuřecí maso. Zajímavě si ji můžete ochutit kořením jako je kurkuma, červená paprika, koriandr či jiné bylinky, které umí skvěle pročistit organismus. Polévka k večeři nezatěžuje žaludek, a přitom dokáže zasytit.

    Polévka k večeři neobsahuje téměř žádné kalorie.