6 bodů, díky kterým se hned zítra donutíte vyběhnout

Běhání je nenáročný sport, který může dělat každý. Nepotřebujete k němu žádné speciální pomůcky, jenom svoje boty a pevnou vůli. Podívejte se, jak se konečně donutit běhat.

Běhání je snadné, vyzkoušejte ho.

Běhání je levné, snadné a efektivní cvičení pro hubnutí. Ale donutit se ho praktikovat, to je věc jiná. Mnoho lidí by rádo začalo, ale místo aby to opravdu udělali, vymýšlejí různé výmluvy. Nemají vhodné oblečení. Nemají na to čas. Nejsou tak fyzicky zdatní. Ve skutečnosti ale nic z toho vlastně není definitivní překážka. Je jedno, jestli chcete začít běhat kvůli shazování kil, dostání se do formy nebo trénování na maraton, ale rozhodně začněte!

 

  1. Namotivujte se

Pozitivní motivace přináší vždycky mnohem více než motivace negativní. Sepište si seznam toho, co vám běhání přinese za výhody a proč se do toho chcete pustit. Nemusí se jednat o konkrétní body, jako třeba „zhubnu 5 kilogramů“, postačí i obecnější cíle, jako je třeba „budu mít ze sebe lepší pocit“. Seznam si dejte na viditelné místo a pokaždé, když se vám nebude chtít nebo budete pochybovat, podívejte se na něj.

 

  1. Ve dvou se to lépe táhne

Nebo i ve více. Když bude běhat sami, potom rozhodnutí, jestli půjdete nebo nepůjdete bude jenom na vás. Ráno se vám nechce? Tak půjdete třeba odpoledne. Odpoledne není energie? To nevadí, vždyť zítra je taky den. Odsouvání a neběhání odpadne v okamžiku, kdy víte, že venku na vás čeká váš běhací partner. Přece mu ho nenecháte na vás čekat. A kromě toho se vám bude lépe udržovat tempo, když ho budete muset s někým sladit.

Dobrým parťákem na běh může být i váš pejsek.
  1. Běhejte ráno

Běhání má ráno mnohem větší účinek než například večer. Díky běhu se vám ráno rozproudí krev a do ní se dostanou endorfiny. Následná sprcha vás příjemně uvolní, takže po celý den potom budete mít dostatek energie na své pracovní povinnosti. Nehledě na skutečnost, že po práci se vám bude chtít ještě méně než ráno. Kromě toho, běhání po ránu na lačno je lepší pro hubnutí – tělo totiž ještě nemá cukry z jídla, které by spalovalo, takže sahá rovnou do tukových zásob.

 

  1. Sledujte své zlepšování

Stáhněte si aplikaci, která bude zaznamenávat vaši trasu. Díky tomu uvidíte, jak se vaše trasa postupně prodlužuje, nebo jak se mění vaše časy. Některé aplikace dokonce umožňují pohybem pomáhat – za svůj běh získáte body, které potom darujete na dobrou věc. Se svými výsledky se navíc můžete pochlubit i na sociálních sítích a získat tak třeba nějakého dalšího spojence pro běhání.

Výsledky nejsou důležité jenom pro ty, co trénují na maraton.
  1. Staňte se robotem

Mnoho činností, obzvlášť těch méně chtěných, se dělá snadněji, když na ně tolik nemyslíte. Připravte si věci na běhání hned večer a boty nejlépe rovnou k posteli. Jakmile budík zazvoní, bez rozmýšlení se oblékněte a vyrazte. Když si z běhání uděláte takový rituál, méně se setkáte s nechutenstvím do běhání. A tělo vám to po určité době vrátí.

 

  1. Zdraví prospěšné

Přínosy běhání pro zdraví jsou opravdu velké a je jich mnoho. Například se zlepší vaše fyzička, získáte silnější srdce a plíce, vaše cévy budou zdravější a odolnější, hustota kostí se zvýší, stejně jako vaše zdraví a imunita. Běháním pro své zdraví uděláte hodně a přitom vás to stojí tak málo.

S běháním pocítíte rozdíl i na svém zdraví.