Jak různé sporty působí na váš mozek? Budete překvapeni

Sportem nejen ku fyzickému zdraví, ale také tomu ku psychické pohodě. Různé pohybové aktivity mají odlišné důsledky na procesy v mozku, takže díky určitému sportu se vám může například lépe učit nebo třeba zvýšit schopnost soustředění.

Plavání uklidňuje nervy a ráno dodává energii.

Pohybová aktivita či fyzická zátěž představují procesy, které mají vliv nejen na naši fyzičku, ale také psychickou stránku osobnosti. Mezi nejznámější důsledky cvičení patří tvorba hormonů endorfinů, díky kterým se potom cítíme tak v pohodě a „napumpovaně“. Dochází ke zlepšení nálady, sebevědomějšímu vnímání sebe sama a díky pravidelnému tréninku se zlepšuje i kvalita spánku. Co jste ale možná nevěděli, tak každý sport ovlivňuje naše myšlení trochu jiným způsobem. Zatímco jeden sport pomůže s koncentrací, další eliminuje chronickou depresi. Podívejte se, co byste měli dělat, abyste se cítili v pohodě.

 

Úleva od stresu

Cyklotrenažér neboli posilovací stroj, na kterém šlapete jako na klasickém kole, s tím že ale tuto aktivitu vykonáváte na místě, umí potlačit stres a podráždění. Jakmile začnete pociťovat frustraci spojenou se zvýšenou hladinou stresu, potom vyzkoušejte šlapání na trenažéru. Uvidíte, že se vám uleví.

 

Vyzrajte na lenost a depresi

Nejlepším sportem na zahnání deprese a obecně černých myšlenek, je rychlá chůze nebo pomalý běh. Vykonávat ho můžete v přírodě nebo na běžícím pásu, výběr je na vás. Účinně potlačíte chronickou únavu a lenost včetně výše zmíněné deprese.

 

Získejte zdravé sebevědomí

Aerobik je pohybová aktivita, která se skládá ze spousty jednotlivých úkonů. Abyste byli schopní dát dohromady celou sestavu ve správném pořadí, budete si muset potrénovat paměť. Aerobik tedy pozitivně ovlivňuje naše kognitivní schopnosti. A kromě toho výrazně zvyšuje sebevědomí.

Aerobik zvyšuje kognitivní schopnosti.

Snadnější učení

Kardio cvičení už podle svého názvu má za cíl vás zahřát a zvýšit vaši tepovou frekvenci. Můžete ho provozovat jako samostatné cvičení nebo ho zařadit před klasické posilování. Za kardio aktivity platí například běhání, plavání, jízda na kole, skákání přes švihadlo, tanec, jízda na kolečkových bruslích, apod. Po takové pohybové aktivitě se budete cítit velmi nabuzení a bude pro vás mnohem snadnější se cokoliv naučit.

 

Plaváním ke klidným nervům

Plavání je aktivita, kterou může vykonávat naprosto kdokoliv. Díky vodě je pohyb snadnější, a proto po ránu může plavání dodat energii. Kolem poledne a poté později odpoledne zase uklidňuje nervy a příznivě tak působí na vaši psychickou harmonii.

 

Vzpíráním k vyšší soustředěnosti

Posilování je činnost, na kterou je nutné se koncentrovat. Pohyby jsou plynulé, napínání svalů rovněž. Z tohoto důvodu je vzpírání vhodné pro jedince, kteří potřebují zvýšit svou schopnost soustředit se a vytrvat.

Díky vzpírání se budete schopní lépe soustředit.