6 věcí, které byste nikdy neměli dělat hned po tréninku

Cvičení nezačíná štípnutím permanentky a nekončí odchodem z fitka. Myslet byste měli i na to, co děláte bezprostředně před cvičením a po něm, protože i to hraje roli v tom, jestli dosáhnete svých vytoužených výsledků nebo ne.

Hlídejte si, co děláte i před a po cvičení, aby mělo ten správný efekt.

Důslednost a pravidelnost cvičení je nezbytností, pokud chcete dosahovat nějakých výsledků. A i když se to na první pohled nemusí jevit jako důležité, nehraje roli jenom fakt samotného cvičení, ale rovněž to, co děláte bezprostředně po něm. Nevhodnými aktivitami totiž v podstatě můžete naprosto zazdít všechno úsilí, které jste do cvičení vložili. Tím pádem všechna vaše snaha vyjde naprosto vniveč. Podívejte se, čemu byste se po cvičení měli vyvarovat, abyste dosahovali cílů, které jste si na cvičení vytyčili.

 

  1. Zanedbáváte hydrataci

Dodržování pitného režimu během dne je samozřejmostí. Mnoho jedinců ale zapomíná na to, že po cvičení potřebuje tělo více vody než normálně. Vzhledem k dané aktivitě jste něco vypotili a ve výsledku jste tedy dehydratovaní. Platí, že na jeden kilogram hmotnosti, by člověk měl vypít 30 až 35 ml denně, ale k tomu je nutné připočítat ještě další 500 až 1 000 ml na jednu hodinu fyzické aktivity. Nejlepší je pít čistou vodu, která povzbuzuje trávení a zabraňuje, abyste přijímali příliš mnoho kalorií.

 

  1. Jíte kalorické bomby

Namáhavé cvičení je něco, co si přece zaslouží sladkou odměnu, ne? Ne, tak to rozhodně ne. S takovým přístupem totiž své předcházející úsilí naprosto vynulujete. Po cvičení byste si měli dát jídlo bohaté na bílkoviny, sacharidy a zdravé tuky. Výbornou volbou jsou tedy sladké brambory, rýže, těstoviny, brambory, kuřecí maso, ryby, avokádo, řecké jogurty, zelenina, vejce, apod.

Na dortík po cvičení rozhodně zapomeňte.
  1. Zanedbáváte sledování výsledků

Miliony příspěvků o cvičení a posilování, které na vás denně vyskakují na sociálních sítích, mohou být sice otravné, ale na druhou stranu rovněž i prospěšné. Jakmile totiž začnete sledovat své výsledky, které se s průběžným cvičením budou zlepšovat, bude vás to motivovat k podávání lepších výkonů. Nehledě na skutečnost, že svým úsilím můžete někoho ze svých přátel inspirovat.

 

  1. Neodpočíváte

Pravidelnost cvičení se musí dodržovat, ale nic by se nemělo přehánět. Svalům je totiž potřeba dát i odpočinek, takže vypětí v podobě každodenního posilování rozhodně není tou správnou cestou k úspěchu. Před každým dalším cvičením by vaše svaly měly mít možnost se zotavit. Jenom tak budete bez rizika zvyšovat jejich kapacitu a objevíte na nich výsledky svého cvičení.

Mezi cvičebními dny byste měli mít i dny odpočinku.
  1. Cvičíte jen když cvičíte

Do práce jedete autem až před dveře fabriky. Na nákup dojedete rovněž autem, kterým pak dojedete až do garáže. Doma se posadíte k televizi. Večer si zacvičíte a jdete spát. Cvičení by neměla být jednorázová aktivita, kterou vykonáte jenom jednou nebo dvakrát za týden. Vaše tělo by nemělo takto dostávat ťafku, mělo by se hýbat a cvičit každý den. Zkuste vyrazit na procházku, dojděte do práce nebo na nákup pěšky, zkrátka využívejte i běžné denní aktivity na to, abyste se hýbali.

 

  1. Neuklízíte po sobě

Především v posilovně se jedná o poměrně častý problém. Po cvičení odcházíte od stroje jako kdyby se nechumelilo, aniž byste dali všechno do původního stavu. Nezapomínejte, že po vás bude na stroji cvičit někdo další a nastavování a úprava stroje je pro něho zbytečně vynaložený čas. Usnadněte cvičení nejen sobě, ale i ostatním.