Spalujte během každodenních aktivit! Takto do svého života přidáte více pohybu

Hubnout pohybem je snadné, koneckonců si to může vyzkoušet každý sám. Zapojte do svého každodenního rozvrhu trochu více pohybu a do formy se dostanete bez hodin strávených v posilovně.

Čas strávený na zahrádce vám pomůže zhubnout.

Čas strávený sportem nebo posilováním není vyplněn jenom onou aktivitou. Je v něm započítána také cesta, domácí příprava, návrat, sprcha a další čas ubírající aspekty. Není divu, že si sportování nemůže spousta lidí dovolit zařadit do svého denního rozvrhu. Jenomže pohyb není jenom cílené sportování v posilovně, ale také každodenní pohyb, který vykonáváme. Vlastně aniž bychom si to uvědomovali. Podívejte se tedy, jak do svého dne můžete zařadit více pohybové aktivity, díky které budete nejen spokojenější, ale vydáte také nějakou tu energii.

 

  1. Schody jsou kamarádi

Výtah je pohodlnější, rychlejší a zaručí, že až dorazíte do čtvrtého patra, nebudete zpocení. Schody ale přitom představují příležitost, jak se snadno a zadarmo dostat do formy a vypracovat si trochu svaly na nohou a zadeček. Zaměřte se především na stoupání do patra, kdy zatínáte svaly. Zpočátku možná nevyjdete až nahoru nebo budete hodně udýchaní, ale uvidíte, že už po pár dnech to bude lepší. Cestu dolů potom klidně vykonejte výtahem, protože i když se vám chůze ze schodů může jevit jako snadnější, pro vaše klouby představuje zbytečnou zátěž.

Kolik kalorií spálíte: za 5 minut přibližně 36 kalorií.

Schody jsou lepší než výtah, alespoň z hlediska spalování tuků.
  1. Chůzí šetříte peníze a ztrácíte tuk

Procházka je ideální příležitost, jak si trochu provětrat hlavu, a především po ránu se probudit. Ať už míříte do práce, do školy nebo na nákup, nechte doma auto a vyrazte pěšky. Už po pár minutách se vám zlepší nálada a celkově budete mnohem produktivnější. Pokud to do svého cíle máte opravdu daleko, potom zkuste vyjet na kolečkových bruslích, koloběžce nebo kole. Pokud těmito možnostmi nedisponujete, zkuste se přiblížit městskou hromadnou dopravou a vystupte alespoň o jednu zastávku dříve. Uvidíte, že i oněch pár minut pěší chůze má výrazný vliv na vaši mysl. A po čase se jistě zlepší i vaše kondička.

Kolik kalorií spálíte: za 1 hodinu chůze 300 kalorií, za 1 hodinu jízdy na kole 400 kalorií.

 

  1. Domácí práce zařazujte častěji

Mytí oken, žehlení, luxování, plení zahrádky, okopávání či stírání podlahy, to jsou domácí práce, které málokdo vykonává rád. Jenomže zároveň se jedná o pohybové aktivity, které se významně podílejí na spalování kalorií. Zařazujte je do svého programu častěji, budete se cítit dobře v uklizeném prostředí, a ještě k tomu spálíte tuk z nechtěných partií.

Kolik kalorií spálíte: za 1 hodinu – žehlení cca 200 kalorií, běžného úklidu 200 kalorií, mytí oken 260 kalorií, okopávání zahrádky 160 kalorií, plení záhonu 290 kalorií.

Žehlením spálíte spoustu kalorií.
  1. Nezůstávejte sedět doma

Abyste se společensky zapojili, nemusíte chodit do drahých restaurací nebo kina. Vytáhněte své přátele na nějaké přátelské utkání například v badmintonu, tenisu, fotbale nebo plavání. Nejenom, že si užijete legraci, ale spálíte je kalorie.

Kolik kalorií spálíte: za 1 hodinu hraní – volejbalu 200 kalorií, bowlingu 400 kalorií, fotbalu 700 kalorií, tenisu 490 kalorií, squashe 1000 kalorií, badminton 280 kalorií.

 

  1. Nenuďte se ani doma

A když už ani přátelé nemohou nebo nechtějí, můžete se doma dát do pohybu sami. Při sledování oblíbeného seriálu můžete například šlapat na běžícím pásu v pomalém tempu nebo jet na rotopedu. Jelikož jsou tyto aktivity poměrně dost monotónní, není nutné, abyste se na ně soustředili. A právě proto jsou tak skvělé jako rozptýlení při sledování filmu nebo seriálu.

Kolik kalorií spálíte: za 1 hodinu jízdy na rotopedu 240 kalorií, při běhu na pásu 300 až 600 kalorií za hodinu, přičemž závisí na rychlosti.

I při sledování televize lze sportovat.