Způsoby, jak o Velikonocích a v lockdownu nepřibrat zbytečná kila

Zdroj fotografie: Unsplash

I Velikonoce jsou spojeny s přejídáním a jedením nezdravých jídel. Jednoduchými způsoby však můžete zabránit, abyste přibrali na váze.

Možná, že se vám zdá, že za pár dnů nemůžete přibrat. Bohužel se však kila rok co rok hromadí a může to být právě tím, jak se stravujete během Vánoc, Velikonoc nebo jiných svátečních dní a prázdnin. Z toho důvodu vám přinášíme pět strategií, které pomohou udržet vaši váhu na uzdě i během Velikonoc, letních prázdnin a dalších dní volna.

Přemýšlejte, než něco vypijete

Šálek horké čokolády nebo vaječného koňaku vás může stát takřka 300 kalorií. Na vánočních večírcích byste proto měli raději volit lehčí nekalorické nápoje. Místo frappuccina zvolte raději latte. Nebo ještě ideálněji, dejte si místo čokolády či kávy horký čaj bez cukru. I ten je mnohdy velmi chutný a neobsahuje kalorie. Pozor si dejte pochopitelně také na alkohol. Nejen, že je kalorický, ale navíc povzbuzuje chuť k jídlu a snižuje sebekontrolu. Stanovte si tedy limity. Dejte si vždy maximálně dva nápoje. Pokud jste žena, ideální je jen jeden.

Zdroj fotografie: Pixabay

Buďte kamarád s váhou. Je jasné, že pokud nesledujete pravidelně svou váhu, nedělají vám kalorie navíc těžkou hlavu. Ideální je proto váhu kontrolovat. Právě stoupající čísla na váze mohou být motivací k tomu se zbytečně nepřejídat, nejíst sladké a nepít alkoholické nápoje. Ideální je také sledovat svůj pohyb a přijaté kalorie pomocí aplikace, která vyhodnotí jaký máte příjem a jaký výdej energie. Hned tak budete vědět, zda si smíte dopřát čtvereček čokolády nebo byste si raději měli jít zaběhat či navštívit posilovnu.

Přineste zdravé jídlo a cvičte

Pokud se chystáte na večírek, zkuste místo láhve vína přinést zdravé občerstvení, které i tak může být velmi chutné. Možná tím inspirujete i ostatní a příště se na stole objeví více zdravých pokrmů. Důležité je držet se mimo pokušení. A s tím je podstatné začít hlavně doma. Je pro vás pokušením bílé pečivo? Pak ho domů ideálně vůbec nekupujte. Je prokázané, že pokud budete mít doma jídla, která nejsou pro zdraví vhodná budete je konzumovat, protože jsou snadno dostupná. Nekupujte tedy to, co nechcete jíst.


Pokud je přeci jen vysoko kalorické jídlo nevyhnutelné nebo mu zkrátka nelze odolat, pak se automaticky nemusíte cítit provinile. Aby jste však příjem a výdej kalorií udrželi na stejné úrovni, je potřeba zvýšit svůj trénink. Nejen, že více pohybu vám pomůže spálit zmíněné přebytečné kalorie, navíc uvolní také nahromaděný stres a podporuje endorfiny v mozku. Co tedy po výtečné večeři nabídnout rodině klidnou hodinovou procházku po okolí? Pokud nemáte tolik času, pak zkuste navrhnout společný půlhodinový běh.