Tyto cviky zaberou pouze pár minut, neuvěříte, jak moc uleví bedrům

Když bolí záda v dolní části, tak to může být díky mnoha faktorům. Občas to může být příznak něčeho vážnějšího, někdy zase prudkým pohybem, zvednutím něčeho těžkého, svalovým přetížením či dlouhém sezení v pozici, která není zrovna pohodlná. Jestliže je cítit bolest až nesnesitelná, která vystřeluje do nohou, tak zde jsou cviky, díky kterým se můžete vyhnout lékům na bolest.

Berte v potaz:

  • Cílem tohoto cvičení je, aby se uvolnili svalové křeče, jenž způsobují podráždění sedacího nervu.
  • Dělejte tyto cviky zvolna a nenuťte se do nich násilím. Jestli při cvičení cítíte silnou bolest, tak hned byste měli přestat a zajít za lékařem.
  • V každé pozici vydržte 30 sekund.

Cvik 1

Počáteční pozice: Sedněte si na židli s rovnými zády a ohnutými koleny kolmo k podlaze.

  1. Dejte postiženou nohu přes druhou nohu – bolavá noha by měla být rovnoběžně s podlahou.
  2. Dejte si obě ruce na lýtko postižené nohy.
  3. Pomalu se začněte ohýbat dopředu pomocí horní nohy jako podpěry a snažte se dostat tak nízko, jak to jen jde.
  4. Držte ruce dole a vydržte v této poloze 30 sekund.

 

Pomalu se vraťte do počáteční polohy.

Opakujte cvik i s druhou nohou.

Cvik 2

Počáteční pozice: ležmo na zádech s nohama na zemi.

  1. Zvedněte postiženou nohu, dokud nebude kolmo k podlaze a ohněte koleno.
  2. Položte stejnou ruku na ohnuté koleno a druhou rukou si uchopte kotník.
  3. Snažte se nepohybovat kotníkem, zatímco mírně vytáhněte koleno směrem k opačnému kotníku.
  4. Poté, co ucítíte, že Vás táhnou svaly, držte takto 30 sekund.
  5. Vraťte se do výchozí pozice a opakujte cvik s druhou nohou.

Cvik 3

Počáteční pozice: ležmo na zádech s nohama na zemi.

  1. Zvedněte postiženou nohu nad druhou a položte si ji vedle opačného kolena.
  2. Dejte opačnou ruku na koleno a lehce ho přitáhněte k hrudi.
  3. Poté, co ucítíte, že svaly táhnou, držte jej tímto způsobem 30 sekund.
  4. Vraťte se do počáteční polohy a opakujte cvik s druhou nohou.

Cvik 4

Počáteční pozice: ležmo na zádech s nohama na zemi.

  1. Zvedněte obě nohy s ohnutými koleny.
  2. Postiženou nohu si dejte přes tu druhou nohu.
  3. Uchopte si obě nohy rukama a lehce začněte přitahovat koleno postižené nohy směrem k Vašemu ramenu stejné strany.
  4. Poté, co ucítíte táhnutí svalů, držte takto 30 sekund.
  5. Vraťte se do počáteční polohy a opakujte cvik s druhou nohou.

 

Pevně doufáme, že toto cvičení Vám pomůže od bolesti a tím se Vám i uleví!