Toto je 5 největších důvodů, proč nemůžete shodit přebytečná kila

To, proč se stále nepřibližujete své vysněné váze, může mít mnoho důvodů. A to i v případě, že pravidelně cvičíte a jíte zdravě. Podívejte se na těchto 5 nejčastějších důvodů, které vás mohou zdržovat od dosažení cíle.

I přes cvičení a zdravou stravu kila nejdou dolů? Podívejte se, kde děláte chybu.

Cvičíte o sto šest, omezili jste příjem sladkostí a zaměřili se na zeleninu a ovoce. A? A kila stále nejdou dolů! Ať už zpočátku vaše váha šla správným směrem a nyní uvázla na mrtvém bodě, nebo se se s vaší počáteční váhou ani nic nestalo, potom musíte pátrat po důvodu, proč tomu tak je. Neznepokojujte se, zkrátka najděte překážku a odstraňte ji. Není nutné se vzdávat hned, jak něco nejde podle toho, jak jste očekávali.

 

  1. Nekvalitní spánek

Prvním velkým viníkem vašich neubývajících kil, může být nekvalitní spánek. Dostatečný odpočinek je pro naše tělo nezbytností, bez něho totiž dochází k disharmonii, hormonální nerovnováze, nedostatku vitality a snížené glukóze v těle. A to jsou všechno vlivy, které negativně dopadají na naši váhu a metabolismus. Doporučeno je odpočívat alespoň 8 hodin denně, přičemž do postele byste nejlépe měli jít kolem desáté hodiny večer. Nejen kvantita spánku hraje ale roli, důležitá je i jeho kvalita. Spát byste měli v pyžamu a v tmavé místnosti, kterou lze vyvětrat.

 

  1. Kolísáte ve svém rozhodnutí

Když už se rozhodnete pro cvičení a zdravou stravu, musíte vytrvat, abyste mohli vidět nějaké výsledky. Především zapomeňte na „prasečí dny“, kdy můžete sníst cokoliv, apod. Pokud víte, že máte slabou vůli, odbourávejte nezdravé stravovací návyky postupně. Nejdříve omezte sladkosti, potom vyřaďte tučná jídla, přidávejte více zeleniny. V opačném případě by mohlo dojít k tomu, že 14 dní budete nový přísný režim dodržovat a potom se sesypete u ledničky o půl jedenácté večer, kdy sníte, co uvidíte. A pak začnete znovu. To není správná cesta.

Nezačínejte zas a znova, vytrvejte.
  1. Nevíte, kolik toho doopravdy sníte

Kdybyste chtěli mít představu, o tom, kolik toho doopravdy sníte, potom byste museli počítat naprosto všechno. Všechno jídlo, všechna kousnutí, ochutnávky při vaření, pití – zkrátka všechno. Vaše tělo tak může přijímat mnohem více kalorií, než ve skutečnosti potřebuje. Pokud nejste odborníci na zdravé stravování, bez výživového poradce se asi neobejdete. Tak jako tak ale zkuste omezit všechny ochutnávky, jedno kousnutí, dojídání, apod.

 

  1. Stresujete se

A nyní nejde jenom o stres v práci, v rodině, z nadbytku povinností a úkolů. Při dietě totiž můžete velmi snadno propadnout úzkosti v honbě za vysněnou hmotností. Každodenní přeměřování, vážení, frustrace z toho, že se zase nic nezměnilo, to jsou všechno důvody, které vedou ke zvyšování hormonu kortizolu v našem těle. Tento hormon potom může za to, že si naše tělo udržuje svou váhu. Zkuste se uklidnit, více relaxovat, odpočinout si a neprožívat tolik své výsledky. Neděláte to přeci jenom kvůli hubnutí, ale i proto, abyste se cítili lépe.

 

  1. Nejste dostatečně v pohybu

Ačkoliv chodíte do posilovny dvakrát týdně, po zbytek dne sedíte v kanceláři a všude jezdíte autem. Vaše tělo dostává zabrat jenom ve chvíli, kdy sportujete, ale jinak staticky odpočívá. V takovém případě od něho nemůžete očekávat měřitelné výsledky. Ačkoliv se doporučuje cvičit alespoň 30 minut denně, zpočátku rozhodně stačí, když se zaměříte na svou dynamiku. Do práce jděte pěšky nebo vystupte o zastávku dřív, na nákup vyrazte s batohem na zádech, jděte ven se psem nebo se svými dětmi. Pohybová aktivita nemusí být nutně sportem, ale už jenom to, že jste dynamicky v pohybu má vliv na vaše trávení a spalování. Metabolismus je nastartovaný a lépe funguje.

Buďte v pohybu – vyrazte do práce pěšky nebo vystupte o zastávku dřív.