Proč je pravidelné domácí protahování klíčem k dlouhověkosti u osob starších třiceti let

Zdroj fotografie: Unsplash

S přibývajícím věkem se každý pohyb stává namáhavějším a náročnějším, proto byste si měli správné aktivity.

Takový stretching (čtěte strečink) by pro vás mohl být tou správnou volbou, jelikož vaše svaly spíše protahuje, než aby je zbytečně namáhal a poškozoval. Pro velké množství osob je to mnohem lepší volba, než zvedání závaží v posilovně. Navíc pokud máte sedavé zaměstnání a obecně neaktivní způsob života, bude stretching lepším vstupem do světa sportů, než vzpírání.

Co to je za aktivity

Stetching je nový druh cvičení, který v sobě spojuje více starších a pohybových aktivit zaměřených na protahování celého těla. Dnes je oblíbený nejen mezi ženami, ale také u aktivních sportovců, kteří si takto udržují svaly zdravé a protažené. Někteří jej umisťují na začátek tréninku, jiní na konec, ale najde se velké množství takových, pro něž je to celý cvičební plán.

Zdroj fotografie: Unsplash

Proč si vybrat stretching po 30

Jednoznačně vám pomůže na ztuhlé klouby a svaly, zároveň při pravidelném cvičení můžete zhubnout a zlepšit si tak postavu. Může mít pozitivní vliv na váš nervový systém a pohybový aparát, včetně podpory páteře a postavení těla. Dokážete tím předcházet křečovým žilám, cévním onemocněním a v některých případech dokonce zpomaluje projevy stárnutí pokožky.

Opravdu to funguje a jak se k tomu dostanu?

Nebýt dnešní situace, kdy jsou zavřené tělocvičny a fitness centra, mohli byste si vyrazit na jednu skupinovou lekci a sami si ozkoušet, zda-li to na vás funguje a jestli vám takové cvičení vyhovuje. Nesmíte si však myslet, že se výsledky dostaví po první návštěvě, pro zlepšení postavy a zaznamenání nějakých změn je potřeba trénovat pravidelně, alespoň 2x týdně.

Zdroj fotografie: Unsplash

Doteď jsem necvičil, proč začínat po 30

S přibývajícím věkem se celkově zhoršuje stav vašeho těla a podle expertů může být právě 30. rok tím zlomovým. Začnou se projevovat takové potíže jako pomalejší metabolismus, úbytek sil, ztráta pružnosti kloubů a suchá kůže. Podle dosavadních údajů z průzkumů veřejnosti dokáží těmto problémům lépe odolávat osoby, které pravidelně cvičí a stretching není tolik namáhavý, mohl by být tou správnou volbou.