Bez ohledu na neplánovanou korona virovou pauzu, jejž posunula letošní start, těžce pozměněné, sezóny o šestnáct týdnů, už nebude formule 1 nikdy jako dřív.
Vynucené pozastavení závodů, a z něj vyplívající problémy ovšem protismyslně mohou formuli 1 možná pomoct s tím, že zrychlí příchod změn, jenž tak nevyhnutelně potřebuje. V nynější době však existuje riziko, při němž se tato situace neobejde bez ztrát.
Současná krize
Tato krize je velmi často srovnávána s krizí, která proběhla před více než deseti lety, když formuli 1 valem opustili výsadní značky jako například Toyota, BMW, Honda nebo Renault. Prezident FIA, Mezinárodní automobilové federace, z tehdejší doby, Max Mosley, cítil začínající problém již před začátkem krize. „Automobilkám na formuli 1 vůbec nezáleží, a pokud se jim zamane, nechají ji napospas,“ řekl. A výsledek? Neskutečně málo týmů v seriálu, a kvůli tomu také rapidně málo aut na startech velkých cen. To, co by teď F1 potřebovala, je zřejmé.
- Nalákat co nejvíce nových týmů
- Udržet si svou tradici
Nalákat nové týmy je v nynější době to vůbec nejtěžší, než co kdy bylo. Dnes není něco takového vlastně ani racionálně přijatelné. Ty nejsilnější týmy, Mercedes a Ferrari, mají rozpočty na úrovni větší než 400 milionů dolarů. Rozpočet týmu Williams, jen tak pro představu, byl v sezóně roku 1997, když tým naposledy získal titul, na úrovni 70 milionů tehdejších liber, což je na dnešní dolary 160 milionů, tým se v současné době považuje za výkonnostně za ten nejhorší.
Ohrožená tradice
Týmy Tyrrell, Arrows, Stewart, Prost, Minardi a Jordan vytlačily nebo koupily automobilky nebo jiné stejně silné firmy. A ze silných automobilek zůstává dodnes pouze Mercedes, Renault a Red Bull s Hondou, který koupil Jaguar, a také Minardi. Jenomže budoucnosti Mercedesu, Renaultu a Hondy jsou nejisté.