Výrobce pneumatik objasnil, proč jsme viděli 4x defekt v závodě F1.

                   

Tři šílené defekty v posledním kole závodu F1. Dodavatel pneumatik oznámil start vyšetřování důvodu defektů. Jaký byl výsledek vyšetřování? Zajímavý.

3 defekty v posledním kole!

Carlos Sainz, Lewis Hamilton i Valterri Bottas v posledním kole závodu píchly pneumatiku. Všichni tři jezdci měli problém pouze s přední levou pneumatikou. Důvod dnes oznámili dodavatelé Pirelli. Všichni jezdci spoléhali na strategii pouze jedné zastávky pro výměnu pneumatik. Důvodem bylo brzké bezpečností auto. Byl to risk, přiznávají týmy.

iZdroj fotografie: formula1.com

Toto Wolf házel vinu na Kimiho Räikkönenena.

„Myslím si, že levá přední pneumatika je jedna z nejvíce přetěžovaných a proto je víc náchylná k prasknutí. Na trati bylo hodně kousků karbonu, poté co Kimi Raikkonen ztratil přední křídlo. Viděli jsme na trati celou řadu součástek aut, dokonce i přítlačné křídlo. Asi nikdy nebudeme na 100% vědět, co se stalo, ale hádám, že se na to Pirelli podívá a celou situaci analyzují.“

Příčina defektů je objasněna

„Klíčovým důvodem je sada individuálních závodních podmínek, které vedly k extrémně dlouhému využití druhé sady pneumatik. Druhý výjezd safety caru vedl téměř všechny týmy k dřívější zastávce v boxech než plánovali a následně k dlouhému finálnímu stintu o 40 kolech, což je více než 3/4 celkové délky závodů na jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře,“ vysvětluje výrobce pneumatik.

iZdroj fotografie: formula1.com

„Společně s výrazně vyšší rychlostí F1 vozů 2020 (čas pole-position byl o 1,2 rychlejší než v roce 2019) to vedlo k tomu, že poslední kola Velké ceny Británie byla obzvlášť náročná kvůli nejvyšším silám, jež byly kdy generovány nejrychlejším vozy F1 v historii,“

Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/99478-mekci-pneumatiky-nepredstavuji-pro-2-zavod-v-silverstone-riziko-vysvetluje-defekty

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Pokorný

Zobrazit další články