Je to potvrzené! Francouzský tým to objasnil na svých internetových stránkách. Fernando Alonso se rozhodl vrátit, po dvou letech odpočinku, do formule 1 a chce opět jezdit za Renault. V roce 2005 a 2006 s ním ovládl šampionát, a to s přehledem.
Alonso je devětatřicetiletý Španěl a dvojnásobný mistr světa ve formuli 1, a svůj návrat si hodlá se vším všudy užít.
Jak to v týmu bude?
Australan Daniel Ricciardo se rozhodl, že se po tomto ročníku přesune do McLarenu. Vedoucímu týmu to díky tomu perfektně vyšlo, a tak může odcházejícího Australana Ricciarda s klidným srdcem nahradit Alonsem. Ten v McLarenu působil, před svojí dvouletou pauzou, naposledy. Dávno před plánovaným odpočinkem a před tím, než Alonso působil v McLarenu se:
- Stal třikrát vicemistrem světa s Ferrari
- Ve formuli debutoval v týmu Minardi
Fernando Alonso v Renaultu také doplní francouzského pilota Estebana Ocona, který v roce 2019 působil jako testovací pilot pro tým Mercedes. Vedení týmu si od spojení těch dvou slibuje útok na titul. Myslí si, že propojení třiadvacetiletého Ocona a zkušeného Alonsa, by jim mohlo po nadcházející seznamovací sezoně zaručit výhru v roce 2022. „Náš odvážný plán do budoucnosti, tak jako minulé úspěchy, ho k nám zlákal,“ říká vedoucí týmu Cyril Abiteboul.
A co na to všechno říká sám Alonso?
Alonso uvedl, že Renault je jeho rodina a má na něj ty nejkrásnější vzpomínky, hlavně díky dvěma titulům. „Protože moje ambice a zásady jsou stejné jako týmové plány, dívám se pro teď spíše dopředu. Podle mě jsou cíle Renaultu pro rok 2022 reálné. Ukazuje to hlavě pokrok, kterého Renault v zimě dosáhl,“ dodal ještě Alonso.
Vy neznáte Fernanda Alonsa?!
Fernando Alonso Díaz, narozen devětadvacátého července v roce 1981 v Oviedě, je španělský automobilový závodník, bývalý pilot formule 1 a dvojnásobný mistr světa v letech 2005 a 2006. V září 2005 se ve svých mladých čtyřiadvaceti letech stal nejmladším mistrem světa v historii Formule 1, překonal tak rekord z roku 1972 Emersona Fittipaldiho. Byl již v mnoha týmech jako například Minardi (2001), Renault (2003-2006, 2008-2009 a opět se vrací), Ferrari (2010-2014), McLaren (2007, 2015-2018) a již zmíněný Renault, do kterého se letošním rokem vrací. Dostal přezdívku El Nano.