Vaše večerní rituály mají velký vliv na vaši hmotnost

I když se vám může zdát, že spánek nemá s hubnutím nic společného, opak je pravdou. Kvalitní spánek, kdy se budíte odpočinutí a svěží ovlivňuje náš metabolismus a fungování našeho těla. Podívejte se, čemu se vyhnout, když chcete, aby všechno správně pracovalo.

Aktivity před spánkem mají vliv na jeho kvalitu.

Ať už se vám nedaří zhubnout nebo se vaše úspěšné shazování kil zastavilo, obojí může být způsobeno tím, co děláte před spaním. Přibližně od sedmi až osmi hodin večer se naše tělo začíná připravovat na spánek, takže všechny procesy v něm pomalu doznívají. Když si totiž leháte do postele, vaše tělo už by mělo být na tuto činnost připraveno, uklidněno a uvolněno. Pokud ho ale některou z těchto 6 věcí rozrušujete, potom se nemůžete divit, že špatně funguje a dochází k nárůstu hmotnosti, špatnému spánku, náladovosti a dalším projevům.

 

  1. Večeříte dlouho

U večerního jídla nezáleží jenom na hodině, kdy ho konzumujete, ale také na tom, co si dáváte. Večeři byste si měli dávat nejpozději asi dvě hodiny před spaním, abyste svoje tělo nezatěžovali před spánkem. Samozřejmě i pak je jídlo povoleno, ale pouze v lehké formě nějakého salátu, zeleniny nebo jogurtu. Před spaním se vyhýbejte těžkým a tučným jídlům a nepřejídejte se.

 

  1. Jdete spát ve stresu

Před uložením ke spánku se doporučuje si vyčlenit nějaký čas pro sebe. To znamená, že až uložíte děti, připravíte si svačinu na další den, dáte prát prádlo, umyjete nádobí, vyžehlíte a uvaříte, tak byste se neměli svalit vyčerpaní do postele a okamžitě usnout. Svoje tělo byste měli uklidnit a zrelaxovat. Odložte některé činnosti na další den a jen tak si lehněte do postele a přečtěte si kousek knížky nebo poslouchejte hudbu. Uvidíte, že se probudíte mnohem odpočinutější.

 

  1. Necháváte si mobil u hlavy

Všechna elektronická zařízení vyzařují světlo a signály, které ruší náš spánek. Rozhodně před spaním v posteli nesurfujte na mobilu nebo tabletu a potom si ho neukládejte hned vedle hlavy na noční stolek. Pokud používáte mobil jako budík, odložte si ho dál ze svého dosahu, jednak se vám bude lépe spát, jednak vás to donutí ráno vstát. Nebo si pořiďte budík.

Všechna elektronická zařízení byste měli mít alespoň dva metry od hlavy.
  1. Buzení v pozdní ranní hodinu

Ranní ptáčata jsou obecně mnohem spokojenější a čilejší lidé, kteří mají zároveň i menší sklon k tloustnutí. Pokud jste tedy pořádně vypasená sova, která se budí spíš kolem oběda, zauvažujte nad změnou svých ranních rituálů.

 

  1. Nemáte dostatek pohybu

Sportování a pohyb dodávají do našeho těla hormon štěstí serotonin. Ten může za větší spokojenost z dobře odvedené práce a pumpuje do nás novou energii. Dostatek pohybu může mít rovněž vliv na váš spánek, protože více sportování znamená také větší únavu.

 

  1. Špatné prostředí na spánek

Rovněž prostředí kolem nás ovlivňuje to, jak se nám spí a jak pracuje naše tělo. Vědci například zjistili, že jedinci, kteří spí ve více osvětlené místnosti nebo mají tzv. bludičku v zásuvce, tak mají větší sklon k tloustnutí než ti, co spí v naprosté tmě. Vliv má ale také barva, která sice v noci není vidět, ale její aura nás přesto obklopuje. Příjemné svěží barvy jako je zelená nebo teplá oranžová či žlutá vám zaručí lepší spánek než násilná červená, černá nebo studená modrá.

Barva stěn ložnice na nás podvědomě působí.