Zdravý pitný režim vám pomůže zhubnout až 5 kilogramů za týden

Pitný režim by měl samozřejmostí pro každého z nás, ale přesto tomu tak v mnoha případech není. Pokud si ale doporučenou denní dávku pití budete hlídat, potom můžete i zhubnout.

Dodržováním pitného režimu se dá zhubnout.

Únava, bolest hlavy, rozlámanost, nervozita a další mohou mít naprosto jednoduché vysvětlení. Žádná špatná strava, stres nebo nedostatek spánku, ale nedostatečný pitný režim může být na vině. Doporučené množství vody vypité za den se pohybují mezi 2 – 3 litry vody, což je pro někoho naprosto nepředstavitelné. Nejen při hubnutí nebo změnách životního stylu je nutné myslet na dodržování pitného režimu. Naše tělo potřebuje vodu pro všemožné procesy, které se v něm odehrávají. Kromě toho čistá voda pomáhá detoxikovat a odvádí z našeho těla mnoho škodlivých látek. Při nedostatečném příjmu tekutin přes den se vystavujete zdravotním problémům s tím spojených.

 

Jak na zdravý pitný režim

To, kolik bychom toho měli vypít, se odvíjí od mnoha faktorů. Například pokud je teplo, příjem by měl být vyšší. Stejně tak, pokud vykonáváte nějakou náročnou činnost, při které se zapotíte. Na druhou stranu byste neměli zapomínat také na tekutiny přijaté v jídle. Například šťavnaté ovoce nebo zelenina mohou ve velkém doplňovat pitný režim. Další věc, na kterou je nutné brát ohled, je individuální potřeba každého z nás. Stejně jako někomu stačí spát denně 6 hodin, zatímco jiný potřebuje alespoň 8 hodin, aby mohl fungovat, tak podobné počty fungují i v rámci pitného režimu.

Pitný režim byste si měli hlídat, ať jste kdekoliv.

Zhubněte s pitným režimem

Zhubnout tak, že si budete hlídat to, kolik toho vypijete, je velmi jednoduché. Dodržujte tento časový rozpis a výsledky se dostaví velmi rychle. Časové údaje jsou pouze orientační a můžete si je upravit podle svého denního harmonogramu.

  • Ráno (8:00) – na lačný žaludek vypijte dvě sklenice čisté vody s citrónem. Jedná se o nápoj, který nastartuje váš metabolismus a připraví ho na celý den. Ráno si tak do těla nalijete novou energii a tělo bude rychleji spalovat přijaté jídlo. Se snídaní byste měli začít zhruba až půl hodiny po vypití.
  • Dopoledne (10:00 – 11:00)sklenice vlažné vody či vody pokojové teploty. Voda zaplní žaludek a sníží chuť k jídlu, zároveň připraví vaše tělo na oběd, který bude zanedlouho následovat. Vhodné je tedy tuto sklenici vody dodržovat především v případě, že chcete zhubnout.
  • Oběd (12:00 – 13:00)sklenice teplé vody zhruba 30 minut před jídlem a následně sklenice vody pokojové teploty k obědu. Některé studie prokazují, že sladké nebo bublinkové pití během jídla může mít na tělo špatné účinky. Pokud ale budete konzumovat čistou vodu, podpoříte trávení.
  • Odpoledne (16:00) – během odpoledne byste měli vypít přibližně ½ litru vody pokojové teploty. Nepijte toto množství najednou, ale rozložte si ho. Především v období svačiny si dejte alespoň část této doporučené dávky.
  • Večer (20:00)sklenice teplé vody, do které můžete přidat kousek citrónu nebo medu. Obzvlášť díky medu se vám bude snadněji usínat.
Ráno a večer si můžete do vody přidat citrón či trochu máty na trávení.