Z těchto důvodů ženy nejsou schopné po porodu zhubnout

Zdroj fotografie: Unsplash

Během těhotenství mohou některé ženy výrazně přibrat na váze, s hubnutím je to ovšem složitější, často nepřijde samo, ani po těžké dřině v posilovně.

Na fórech pro nové matky se často objevuje dotaz, jak se ostatním podařilo po porodu shodit všechna ta kila, která postupně za 9 měsíců nastřádaly. Odpověď nemusí být tak jednoduchá, jelikož každé tělo je jinak stavěné a má odlišný metabolismus. Od vědců z nejrůznějších oborů však přicházejí zprávy, který by mohly poodkrýt, čím je způsobeno, že vám jde hubnutí ztěžka.

Spousta jídla

Nikdo by přímo neřekl, že se musí každá nová maminka nacpávat, jako by týden před porodem nedostala najíst, ale občas se stává, že si sama naložíte více, než potřebujete. Spousta rodiček má tendenci si na talíř pořádně přidat, aby jejich děťátko nestrádalo. Když už jsou ratolesti větší a dokáží přijímat pevnou stravu, stává se, že po svém obědě musí matka dojídat i po dítěti, což vám může zakulatit boky.

Zdroj fotografie: Unsplash

Na druhou stranu nejsou bezpečné ani drastické diety a to jak pro vás, tak i pro vaše novorozeně. Občas se totiž mohou potvrdit obavy matek, které si naloží větší porci, aby tak měly více mléka, to ovšem není jediný důvod proč si neubírat z talíře. Pokud si po porodu naordinujete přísnou dietu, začne si vaše tělo automaticky ze strachu o dítě ukládat zásoby, což povede k tvorbě tuku a vy budete jen unavená.

Často je to v hlavě

Někdy proti vaší snaze rychle zhubnout stojí vaše podvědomí a psychika, která velí, abyste se jezením zachránila před hrozícím nebezpečím. Takto často reaguje tělo na podněty z okolí, někdy tím signálem může být i kritika nebo projevy nespokojenosti z okolí. Všechno tohle dohromady vyvolá pouze vlnu stresu, a ta na vás může mít další negativní dopady.

Zdroj fotografie: Unsplash

Výsledkem dlouhodobého psychického náporu může být jak silný stres, tak i porucha spánku. Tu u vás snadno vyvolá i péče o dítě samotná, jelikož jak známo – vaše ratolest vám často nedá spát a má potřebu se projevovat v průběhu dne i během noci. Nedostatek odpočinku napomáhá hromadění kortizolu, hormonu stresu, který stojí za dalším psychickým vypětím.