Vyzkoušejte těchto 6 triků pro lepší spánek i snadnější hubnutí

Hubnutí a spalování úzce souvisí s tím, jak v noci spíte a jestli se ráno probouzíte svěží nebo ospalí. Podívejte se, jak si zajistit kvalitní spánek a metabolismus fungující na jedničku díky těmto večerním rituálům.

Před spaním si udělejte čas na sebe.

V odpoledních až večerních hodinách naše tělo provádí spoustu načasovaných procesů, které nás pomalu připravují na spánek. Naše tělo se zklidňuje, už tolik nepracuje, přijaté látky si ponechává na pozdější čas. Naopak ráno můžete přijmout do svého organismu téměř cokoliv, protože to stejně během dne vypotíte a odplavíte. Tento úvod by vám tedy měl napovědět, že to, co děláme před spaním, má velmi důležité dopady na naše spalování a metabolismus. A souvisí rovněž s následným spánkem a mimoto i hubnutím.

 

  1. Snažte se večeřet nejpozději do 7 hodin

Samozřejmě někdy to časově nevyjde, ale většinou se snažte toto pravidlo dodržovat. Když se pozdě večer nacpete k prasknutí, bude se vám opravdu jen velmi těžko usínat. Kromě toho se probudíte unavení a bez energie. Pokud byste se naopak rozhodli dodržovat, že nebudete jíst později než třeba v pět nebo šest, mohlo by se stát, že večer budete mít stejně hlad a ten půjdete nezřízeně zahnat prázdnými kaloriemi získanými z brambůrků, oříšků nebo čehokoliv, co vám přijde pod ruku v ledničce.

 

  1. Přichystejte si jídlo na další den

Domácnost, děti, stresová práce – to všechno snižuje pravděpodobnost, že se během dne stihnete dobře a zdravě naobědvat a nasvačit. Abyste si nemuseli v obchodě kupovat nezdravé bagety nebo pojídat něco ve spěchu, připravte si jídlo na následující den večer předtím. Uchystejte si svačinu a oběd, ať ráno už nemusíte nad ničím přemýšlet a jenom si potřebné krabičky strčíte do tašky.

Svačinu si přichystejte předem, omezíte tak nezdravé stravování.
  1. Plánujte dopředu

U organizace jídla ještě zůstaneme. Především v neděli zkuste promyslet, co budete po následující týden jíst. Obzvlášť, pokud nemáte v práci obědy a musíte se stravovat po vlastní ose. Uchystejte si seznam a vymyslete si všechny snídaně, svačiny a obědy a rovnou si na ně nakupte. Jednak ušetříte peněženku, jednak svoje zdraví. Už se totiž nestane, že byste do ledničky sáhli hned po tom prvním, na co budete mít chuť.

 

  1. Ušetřete si před spaním čas pro sebe

Uložit děti, umýt nádobí, připravit si svačinu do práce, dodělat rozdělanou práci, dát prát prádlo,… To všechno jsou povinnosti žen, často směřované na pozdější noční hodiny. Pokud se to týká i vás, řeknete si dost. Do postele se potom dostanete vyčerpaná a vystresovaná. Nechte praní na další den a místo toho si lehněte do postele a pusťte si relaxační hudbu. Nebo si přečtěte jednu kapitolu z rozečtené knížky. Uvidíte, že vaše tělo se během této doby zklidní a bude se mu lépe usínat a spalovat.

 

  1. Mléko na dobrý spánek

Nejen v amerických filmech můžete vidět, že hlavní hrdinové často vstanou z postele uprostřed noci a jdou se do kuchyně napít teplého mléka. Není to nic překvapující, neboť hrníček teplého mléka pomáhá na usnutí a rovněž i hubnutí. Povzbudí totiž metabolický proces spalování, takže zbytek od dobré večeře se ve vás ještě před spaním domele.

 

  1. Připravte si ložnici na spaní

Spát by se mělo v temné a chladné místnosti. Dokonce i jisté studie prokázaly, že ženy, které spí ve světlejších pokojích, kde se svítí, mají větší sklon k obezitě než ženy, které spí v tmavé ložnici. Pořiďte si tedy lepší žaluzie nebo záclony a zkuste spát bez rozsvícených bludiček v zásuvkách. Jednak budete hubnout lépe, jednak si vaše tělo lépe odpočine.

Nespěte v místnosti, kde je příliš světla.