Proč ženy doopravdy s věkem prudce přibírají na váze a kolik by měly v určitém věku vážit

Zdroj fotografie: Depositphotos

Mnoho žen má s přibývajícím věkem také starosti s rychle rostoucí váhou. Existuje ale vzorec, který vám prozradí, jaká váhá je ideální pro určitou věkovou skupinu.

Spousta žen po celém světě řeší s přibývajícím věkem také problém s rychle rostoucí váhou. Mnoho z nich by si přálo mít opět postavu jako před 20 lety a marně vzpomínají na dny, kdy půlnoční svačinky v podobě sladkostí a smažených brambůrek neměly žádný vliv a postava zůstávala štíhlá a bez zbytečných tukových záhybů. Nyní se však každý sladký nebo méně zdravý pokrm jeví jako „hřích“ a ručička váhy se nebezpečně posouvá do neznámých výšin. Tento stav je však naprosto normální a pomocí jednoduchého vzorce zjistíte, jaká je vaše ideální váha.

Na vině je metabolismus

Základním faktem v této věci je metabolismus. Ten se totiž s rostoucím věkem mění a značně zpomaluje. Proto to, co žena dříve bez problémů a námahy spálila se nyní může ukládat do tukových zásob. Dalším důvodem je mimo zpomaleného metabolismu také omezená mobilita. Ve 20 letech života jste klidně mohly tančit celou noc a ráno se probudily čerstvé jako květinka, v padesátce má ale mnoho žen již úplně jinou představu o stráveném času a vyhledává spíše poklidnější zábavu.

Zdroj fotografie: Depositphotos

Kolem padesátého roku života rovněž mnoho žen prochází hormonálními změnami, které mají velmi značný vliv na váhu. Vaječníky totiž začínají produkovat mnohem méně hormonu estrogenu, což je hormon důležitý pro udržení mladosti a pružnosti pokožky. Nedostatek estrogenu může u většiny žen vyvolat zvýšenou tvorbu podkožních tukových tkání, které vyplňují podkožní póry a nedochází tak k okamžitému tvoření vrásek.

Vzorec hmotnosti

Pro stanovení ideální hmotnosti byly vytvořeny různé vzorce na základě nejzákladnějších faktorů jako je výška, věk a pohybové schopnosti konkrétního člověka. Některé aplikace nebo tabulky vám dokonce vypočítají ideální váhu pro vás i na základě vaší práce a toho, jaké máte stravovací návyky. Důležité je ale pochopit, že mnohdy je váha nedůležitá. Přednější je váš osobní pocit, a především váš zdravotní stav.

Jedním ze vzorců, podle kterých lze určit vaši ideální váhu je například tento:

(výška v cm – 110) x 1,15

Pokud však vaše váha mírně přesahuje výsledné číslo nezoufejte. Existuje mnoho metod, jak se i ve středním nebo vyšším věku dopracovat k vysněné postavě. Důležitá je vyvážená strava bez diet a zbytečných experimentů a neuškodí ani pravidelný pohyb. Podstatná je také duševní pohoda a mějte na paměti také pravidlo, že nic se nemá přehánět.