Dodržujte těchto 25 zásad pro udržení zdravého životního stylu

Ke zdravému životu a pevnému zdraví se dostanete přes zdravý životní styl. Je to spousta "zdraví" v jedné větě, ale když se chceme mít dobře a cítit se fajn, tak to jinak nejde. Podívejte se, jak na to.

Vyzrajte na zdravý životní styl.

O zdravém životním stylu se toho v poslední době hodně napovídá. Jenomže udržovat ho, to stojí opravdovou námahu. Správně jíst, hlídat si příjem a výdej, zdravě se hýbat, nestresovat se, myslet pozitivně, apod. Zvládat tohle všechno je náročné nejen časově, ale také psychicky a fyzicky, takže ve výsledku místo abyste se cítili jako světáci, že tohle všechno děláte, připadáte si unaveně a vyčerpaně. Pokud i vaše vůle není zase tak silná a dodržovat zdravý životní styl je pro vás těžké, zkuste pro usnadnění tyto zásady, které vám s tím alespoň ze začátku pomohou. Ale nezapomínejte, že bez pevné vůle to nikdy nepůjde.

 

  1. Začněte TEĎ hned bez dalšího rozmýšlení.
  2. Vytvořte si realistický plán s konkrétními cíli, kterých chcete dosáhnout.
  3. Udělejte si svá vlastní pravidla, která ale budete opravdu dodržovat.
  4. Buďte na sebe hodní, mějte se rádi zapomeňte na ošklivá slova a hodnocení.
  5. Dodržujte pitný režim.
  6. Ze svého pitného režimu vytlačte postupně cukry v podobě limonád nebo slazených čajů a kávy.
  7. Jídlo si dopřávejte v klidu, beze spěchu, bez zbytečného rozptylování televize nebo knihy.
  8. Stravujte se vícekrát denně, ale v menších porcích. Nepřejídejte se.
  9. Zkuste si jídlo vařit sami, bude vám potom lépe chutnat.

    Když si jídlo uvaříte, určíte si sami kvalitu potravin.
  10. Ke každému jídlu si zkuste přidat hrst zeleniny podle svého výběru.
  11. Nesnažte se držet přísné diety, místo toho zvolte zdravější varianty jídel.
  12. Dívejte se na obaly potravin, ať víte, z čeho se skládají a odkud pocházejí.
  13. Každý den zkonzumujte dostatek bílkovin, sacharidů, zdravých tuků, ale i vlákniny.
  14. Nevynechávejte jídla – snídejte, svačte, obědvejte i večeřte.
  15. S jídlem byste měli přestat cca 2 hodiny předtím, než půjdete spát.
  16. Hodinu před spánkem si udělejte „digitální detox“. Odejděte od televize, vypněte mobil a místo toho si povídejte, něco i přečtěte v knize nebo vyluštěte křížovku.
  17. Dbejte na dostatečné množství spánku.

    Nechoďte spát dlouho a dopřávejte si dostatečně dlouhý odpočinek.
  18. Vyhýbejte se stresu nebo na jeho snížení zkuste meditaci či jinou očistnou kúru.
  19. Nebuďte netrpělivý, protože u zdravého životního stylu se změny prokážou až po nějakém čase.
  20. Zdravé návyky zařazujte postupně. Důležité je začít bez otálení, ale pomalými krůčky. Změna musí být postupná a plynulá.
  21. Alespoň 2x týdně byste měli mít nějaký pohyb. Pokud na to nemáte čas, choďte pěšky do práce na nákup nebo častěji na procházku se psem.

    Do práce vyrazte pěšky.
  22. Jestliže „uklouznete“, přejděte to. Rozhodně se nevzdávejte a nepeskujte se za to.
  23. Snažte se postupně omezit slazení i solení.
  24. Zkuste pro svou změnu nadchnout i někoho dalšího. S partnerem vám to půjde mnohem lépe.
  25. Nesnažte se myslet v omezeních – zdravý životní styl nejde dodržovat dva týdny. Cílem je dát svému životu nový rozměr, a to nejde ohraničovat časovými údaji.