Časté potraviny, jejichž konzumace před spaním je nebezpečná. Narušují kvalitní spánek a dělají v těle neplechu

Zdroj fotografie: Freepik

Cítíte se unavení a nevíte proč? Může to být tím, co jste snědli předchozí den k večeři. Pokrmy mají totiž na spánek vliv.

Každý dobře ví, že by neměl vypít kávu a spořádat sladkosti těsně předtím, než se odebere do říše snů. Ukázalo se však, že existuje i spoustu dalších (a navíc zdravých) potravin, které mohou bránit kvalitnímu a ničím nerušenému spánku. Které potraviny byste tedy několik hodin před spaním měli raději vynechat?

Krvavé steaky i brokolice dělají neplechu

Podle nového výzkumu byste některé druhy zeleniny měli raději konzumovat k obědu, než k večeři. Křupavá zelenina jako je brokolice nebo květák je sice nabitá vitamíny, ale také obsahuje velké množství nerozpustné vlákniny. Odbornice na výživu Elissa Goodmanová vysvětluje, že pokud sníte tuto zeleninu před spaním, bude vaše tělo stále pracovat na jejím trávení, a to vám zabrání v klidném a ničím nerušeném spánku. Ráno se pak budete cítit nevyspalí a neodpočatí, ačkoli odejdete do postele brzy.

Zdroj fotografie: Pixabay

Neplechu může udělat také červené maso. Milujete mleté hovězí maso a hamburgery nebo rovnou perfektní krvavé steaky? Dejte si je raději k obědu nebo alespoň dostatečně dlouhou dobu předtím, než ulehnete do postele. Červené maso má totiž velké množství bílkovin a na tělo má velmi podobný účinek jako křupavá zelenina. Ublížit vám může také rajčatová omáčka. A to vzhledem ke své vysoké kyselosti. Často bývá příčinnou ranního pálení žáhy a zažívacích potíží. Stejné je to s pikantními jídly. Jezte je nejpozději tři hodiny před spaním.

Sýry, uzeniny i čokoláda

Uzeniny a sýry jsou vhodné na odpolední piknik, rozhodně ne na mlsání u televize. Pokud jste tedy plánovali zakončit den talířem uzenin, přehodnoťte to. Uzená masa a sýry obsahují tyramin, což je aminokyselina a ta vám v noci určitě nebude dělat dobře. Vhodná není ani čokoláda, která aminokyseliny obsahuje také. Dodaná energie určitě kvalitnímu spánku neprospěje. Že máte vynechat večer kávu je jasné, ublížit vám může i odpolední šálek kávy. Kofein totiž může zůstat v těle i několik hodin.

Zdroj fotografie: Pixabay

Nevhodný je samozřejmě i alkohol. Není novinkou, že ačkoli se vám po sklence červeného vína zavírají oči, ve skutečnosti požitím alkoholu narušujete spánkový cyklus. Alkohol má totiž negativní dopad na spánkovou fázi REM. Vhodná však není ani perlivá limonáda plná cukru nebo pomerančová šťáva. Zatímco limonáda je sladká, džus je před spaním příliš kyselý. To není dobré, obzvlášť pokud trpíte refluxem. Paradoxně však není příliš ideální ani velké množství vody. Je o jednoduché. Hodně vody znamená návštěva toalety v noci.