Jde o ošklivou tvář českého hokeje. A slavný komentátor České televize Robert Záruba se o ní nebál promluvit. Není to poprvé, co na problém upozornil.
Nemůže najít puk na ledě při extraligovém utkání? Stejný problém má i komentátor České televize Robert Záruba, který nechápe, že může být plocha posetá tolika reklamami. „Kluby si tvoří ceníky, kolik stojí, které místo na ledě, místo aby nabídly partnerům moderní způsob prezentace, který nepřekáží sledování hry,“ postěžoval si komentátor Robert Záruba na sociální síti X. A má pravdu. Stadiony extraligových týmů jsou jako omalovánky.
Záruba není sám
Asi nejpestřejší škálu různých reklam na ledovém kluzišti najdete v Pardubicích.Je vidět, že majitel Dynama Petr Dědek, je velký podnikavec.„Není na ledě a mantinelech v Pardubicích zbytečně moc místa? Možná by se tam ještě nějaká reklama vešla,“ vzkázal ironicky na východ Čech někdejší hokejový reprezentant Jiří Hrdina. Najdou se ale i světlé výjimky. Třeba na třineckém zimním stadionu je led bílý jako sníh. „Čest výjimkám,“ chválí Záruba.
Jsme sice ponořeni v 21. století, ale v tomhle kluby zamrzly v minulém čase. Stále si tvoří cenníky, kolik stojí které místo na ledě, místo aby nabídly partnerům moderní zůsob prezentace, který nepřekáží sledování hry. Čest výjimkám. https://t.co/8j7EjeUVw8
— Robert Záruba (@robertzaruba) September 29, 2024
V Třinci mají štěstí, že mají jednoho velkého sponzora. „Byl to běh na dlouhou trať, ale obě strany pochopily benefity tohoto kroku,“ řekl pro iDnes výkonný ředitel Marek Chmiel. „Velkou pomocí byla instalace digitálních mantinelů, které využíváme jako inovovanou reklamní plochu. Partneři kvitují, že jejich reklama není statická, ale pohyblivá, dobře viditelná a upoutá pozornost,“ dovysvětlil výkonný ředitel.
Třinec zatím bez poskvrny
Jak už jsme zmiňovali, obhájcům extraligového zlata nahrává jeden silný mecenáš, kterého představují tamní železárny. Chmiel férově přiznává, že příchod dalšího lukrativního sponzora by třinecký led klidně mohl změnit. „Je to hypotetická otázka, ale pokud by samozřejmě přišla nějaká extrémně zajímavá nabídka, jistě bychom ji zvažovali,“ dodal. Zatím ale zůstává ledová plocha téměř bez poskvrny.
Brno taky paráda..😏 pic.twitter.com/4Xufn1se0o
— Pavel Dolezal (@PavelDolezal15) October 1, 2024
Diskuze o počmáraných kluzištích se jeví jako věčné téma. Lze dohledat články z počátku tisíciletí, kdy na hyzdivé reklamy komentátor Robert Záruba několikrát upozorňoval. „Určitě se v dalších sezonách budeme snažit, aby byla plocha pro hráče i fanoušky co nejvíc přehledná. Nejde jen o estetické hledisko, ale o přehlednost hry jako takové,“ sliboval před rokem ředitel extraligy Martin Loukota. Zatím se to moc nedaří. Ovšem bez sponzorů by to nešlo.
Na SportechŽivě jsme také psali o českém reprezentantovi, který slavil zisk Stanley Cupu, ale jeho jméno na trofeji chybí.