Vhazování zdržuje. Wenger přišel s revolučním návrhem, jak zatraktivnit fotbalové zápasy

V průběhu utkání je míč ve hře stále kratší dobu. Fotbaloví zákonodárci jsou pro vyzkoušení několika novinek. Například Arséne Wenger navrhl revoluční změnu při vhazování.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Rada mezinárodní fotbalové asociace v poslední době řeší řadu návrhů, jak zamezit některým nešvarům nejpopulárnějšího sportu. Mezi ty největší patří zdržování. V minulé sezóně byl v Premier League míč ve hře v průměru jen 55 minut a 7 vteřin. To je nejnižší číslo za posledních dvanáct let. Co s tím? Před časem se hodně mluvilo o možnosti, že by zápasy byly prodlouženy na 100 minut. Další diskutovanou variantou je zkrácení utkání na 60 minut, ale s tím, že by se hrálo na čistý čas. Tedy jako v basketbalu.

IFAB plánuje otestovat několik různých řešení. Není přijatelné, když říkáme, že fotbal je hra na 90 minut, ale ve skutečnosti se hraje jen 46, 47 nebo 48 minut. Musíme se na to podívat,“ prohlásil předseda FIFA Gianni Infantino. „Chceme najít nejlepší způsob, jak hrát více,“ doplnil Pierluigi Collina, předseda komise rozhodčích FIFA.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jednou z novinek, kterou fotbaloví zákonodárci odsouhlasili pro testovací režim, je revoluční návrh Arséna Wengera. Bývalý trenér Arsenalu se zaměřil na vhazování. „Rád bych změnil pravidlo pro vhazování: pět minut před koncem by pro vás mělo být vhazování výhodou, ale v těchto situacích čelíte deseti hráčům v poli, zatímco vy jich máte jen devět. Statistiky ukazují, že v osmi z deseti těchto situací ztratíte míč,“ uvedl Arséne Wenger pro L’Equipe v roce 2020.

Revoluce podle Arséna Wengera

Co tedy navrhuje? Místo vhazování by se auty měly kopat. Hráči by si pak více rozmysleli zakopávání míče do zámezí, aby ušetřili čas nebo kouskovali hru. I když můžeme být k některým z těchto opatření trochu skeptičtí, IFAB je otevřená prozkoumat jakýkoli předložený návrh, pokud pomůže hře. Nebudeme to vědět, pokud se na to nepodíváme,“ zmínil pro DailyMail předseda FIFA.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Poloautomatické ofsajdy na MS?

Přijde vám, že kontrola ofsajdů pomocí VAR je zbytečně zdlouhavá? FIFA se zaměřila i na tento problém a po provedení samostatné studie vyzkoušela poloautomatický ofsajdový systém. Ten využívá 12 kamer, které generují v průběhu zápasu 8 milionů datových bodů. Testování proběhlo na mistrovství světa klubů a na Arab Cupu. Po vyhodnocení by mohl být letos v zimě představen na mistrovství světa v Kataru.

Předseda komise rozhodčích FIFA řekl novinářům, že systém funguje podobně jako technologie brankové čáry, která automaticky generuje 3D obraz. Ofsajdová čára není definována asistentem videorozhodčího. Je definována technologií založenou na přijatých datech. VAR kontroluje shodu mezi tím, co je vidět a výpočtem technologie,“ cituje anglický DailyMail Pierluigiho Collinu.

Jste pro, aby se ve fotbale auty kopaly?

Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Jan Vildmon

Zobrazit další články
AutoŽivě.cz
AutoŽivě.cz
V jakých autech se dá vyrazit na cesty a spát v nich? Běžné modely, které nejsou sice určené k nocování, ale hravě obstojí
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Putinova chlouba se stala klíčovou kořistí Ukrajinců: zkoumáním získaného tanku T-90 mu teď do karet nahlédne i NATO a USA
Události247.cz
Události247.cz
Drahota nedopadá na každého: Politici si zase přidávají platy. Zaplatí jim je už tradičně daňoví poplatníci
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Rusko používá rojící se munici Shahed 136. Navzdory nízkým nákladům je sebevražedný dron extrémně propracovaný