Pražská Sparta poprvé v novodobé historii výrazně mění logo. Na sociálních sítích sklidilo rozporuplné reakce

                   

Pražská Sparta sáhla k radikální změně. Letenští představují novou vizuální identitu, na jejíž tvorbě pracovali téměř rok a půl. Jako první sportovní klub v republice pak představil i unikátní písmo s názvem Železná. „Směr, který jsme po dlouhých diskusích zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti,“ prohlásil generální ředitel František Čupr. Od fanoušků na sociálních sítí však sklidilo logo rozporuplné reakce.

„Co to děláte, jako proč se montujete do legendárního velmi osvědčeného loga,“ napsal jeden z příznivců na sociální sítě. „Na tohle pozitivní reakce být snad ani nemůže. Na to, že nad touto podobou strávilo x lidí rok a půl, je to slabý výsledek. Změna proč ne, ale té černé je trošku moc,“ doplňuje další z fanoušků. Vedení Sparty si loga slibuje zejména zjednodušení současné vizuální identity, přesto diskuze fanoušků očekává.

i(zdroj: Sparta/tiskové podklady)

„Snažíme se respektovat moderní trendy, přesto se podle nás nejedná o překotnou revoluci. I proto věříme, že výsledek bude fanouškům blízký. Přestože víme, že naši příznivci budou o tomto kroku hodně diskutovat. Což nám ale vůbec nevadí,“ pokračuje Čupr. Podle ředitele komerčního úseku Sparty a člena představenstva Tomáše Křivdy se navíc změnily i marketingové potřeby klubu.

„Marketingové potřeby klubu, očekávání ze strany fanoušků i požadavky na využití klubové identity ze strany obchodních partnerů Sparty se za dobu, po kterou v klubu s přestávkou působím, výrazně změnily,“ prohlásil. Samotný vizuální koncept, který stál zhruba milión korun, vytvořila agentura Go4Gold, která má na svědomí mimo jiné i nové logo na dresech české hokejové reprezentace, stejně jako rebranding svazu Český hokej.

iZdroj fotografie: Reuters
(zdroj fotografie: Globe Media/Reuters)

„Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století,“ uvedl při představení jeden z tvůrců loga Tadeáš Drahorád. „Nebyli jsme pod časovým tlakem, bylo potřeba každý krok důkladně diskutovat. Po celou dobu jsme si uvědomovali, jak důležitý projekt máme v rukách,“ doplňuje marketingový ředitel Letenských Kamil Veselý.

S novým logem na prsou poprvé nastoupí svěřenci Pavla Vrby na trávníky až na startu nadcházející sezóny. Příznivcům i odpůrcům nové identity však klub vzkazuje:“Budeme rádi, pokud dáte novému vizuálnímu stylu čas. Je nám jasné, že každá změna přináší příznivce i odpůrce. Naší snahou ale je, aby měl každý fanoušek maximum možných informací a odpovědí. Naší ambicí je Spartu stále posouvat na vyšší úroveň a věříme, že tento krok tomu pomůže.“

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Tobiáš Cimrman

Zobrazit další články