Komise rozhodla, postupový gól Ostravy neměl platit

Foto: moravskoslezsky.denik.cz

Utkání MOL Cupu mezi Slovanem Liberec a Baníkem Ostrava vyvolalo vášnivou diskuzi napříč celým českým internetem. Řada fanoušků se pozastavovala hned nad dvěma situacemi, které podle nich rozhodčí chybně posoudili ve prospěch domácího celku. Případ se dostal až před komisi rozhodčích, kde se příznivcům Slovanu dostalo alespoň částečné satisfakce. Jak tedy kauza nakonec dopadla? A kde jinde se ještě objevily chyby, které ovlivnily výsledky fotbalových zápasů?

Barošův gól byl prý regulérní, Šašinkův nikoliv

Největší pozornosti se dostalo vyrovnávací trefě hrající legendy Baníku Milanu Barošovi. Ten ve 43. minutě klání podle mnoha diskutujících na sociálních sítích protlačil míč za záda brankáře Nguyena nedovoleným způsobem. Komise ale nakonec tuto stížnost neuznala jako oprávněnou, protože ze situace ani následného zhlédnutí záznamu nešlo jasně určit, jestli ruka opravdu byla. Sám Baroš se ke spornému momentu dosud nevyjádřil na hřišti ani mimo něj. Přitom právě jeho svědectví by mohlo v celé události udělat jasno, takže si tím vysloužil vlnu ostré kritiky na svou adresu.

Barošův gól však nebyl jediným sporným momentem, kterým se komise v souvislosti s tímto zápasem zabývala. Ondřej Šašinka, který ve 102. minutě prodloužení dokonal obrat ve prospěch Baníku Ostrava, podle všeho střílel z ofsajdu. Pochybení asistenta sudího Milana Flimmela už nezůstalo bez povšimnutí, čili se i ústy komise potvrdilo, že Slovan Liberec zápas prohrál vinou neregulérní branky.

Chyby rozhodčích nebyly ojedinělé

Špatný den si vybral také asistent sudího Ivo Nádvorník, který se podílel na řízení duelu mezi Příbramí a Opavou. Každému celku nesprávným rozhodnutím sebral po jedné gólové šanci. Nejdříve ve 36. minutě chybně signalizoval ofsajd hostí, čímž zastavil slibně rozjetou akci. Následně (aby to bylo fér) špatně posoudil obdobnou situaci i na druhé straně. Příbram nakonec zvítězila 3:1.

V ligovém utkání mezi Plzní a Slováckem hlavní rozhodčí Emanuel Marek neodpískal jasný pokutový kop ve prospěch viktoriánů. Své rozhodnutí nakonec po konzultaci s videorozhodčím přehodnotil, nicméně žlutou kartu faulujícímu Marku Havlíkovi ponechal, i když si zákrok žádal červenou.

Jan Holenda ve službách Dukly Praha byl během zápasu se Slávií zcela oprávněně poslán do sprch za úder uštědřený soupeři. Kdyby ovšem i tady nebylo videorozhodčího, který sudímu Pavlu Fraňkovi odeslal průkazné záběry, situace by dopadla jinak.

Foto: moravskoslezsky.denik.cz