Barcelona dokončila miliardový obchod. Camp Nou poprvé v historii změní svůj název

Legendární katalánský stánek Camp Nou čeká vůbec poprvé v novodobé historii změna jména. Barcelona uzavřela obchod na zhruba sedm miliard korun.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jeden z nejznámějších sportovních stadionů světa od nového ročníku změní svůj název. Legendární stánek fotbalistů Barcelony Camp Nou čeká změna jména ze sponzorských důvodů vůbec poprvé. Podle informací deníku Marca jde zejména o snahu zmírnit dopad dlouhodobých finančních potíží klubu a získat nový zdroj financí. Stotisícové domácí hřiště Blaugranas ponese v následujících čtyřech letech název Spotify Camp Nou.

Hudební streamovací služba zaplatí katalánskému klubu v průběhu čtyř sezon zhruba 280 milionu eur, tedy asi sedm miliard korun. Barcelona, která stále doplácí na následky špatného hospodaření a koronavirových ztrát, tak získá ročně zhruba 70 milionu eur navíc do svého rozpočtu. Katalánci přitom dlouhodobě bojují s výpadky v klubové kase vinou kterých klub nečekaně před aktuálním ročníkem opustil také argentinský útočník Lionel Messi.  

iZdroj fotografie: FC Barcelona

Zelené logo Spotify se bude objevovat také na tréninkových sadách klubu po následující tři roky. Barcelona navíc tímto krokem chce výrazně rozšířit své mediální aktivity. „Jsme velmi šťastní, toto partnerství nám pomůže pokračovat v přibližování klubu fanouškům a přinášet jim unikátní spojení zábavy a fotbalu,“ prohlásil po podepsání smlouvy na stránkách klubu šéf Barcelony Joan Laporta.

Win-win pro obě strany

Jde o spojení, které navazuje na novou éru klubu, kterou jsme zahájili. Věřím, že opět ukazuje inovativní charakter a neustálé hledání dokonalosti, jež Barçu charakterizují a činí z ní jedinečný klub na světě,“ dodal. Spojení dává smysl i podle marketingového experta Davida Serrahimy. „Jde o win-win pro obě strany,“ prohlásil pro španělský deník Marca s tím, že zhruba stejný počet světové populace drží palce právě Barceloně a užívá Spotify.

iZdroj fotografie: Reuters

Jedna věc je být příznivcem a sledovat klub na sociálních sítích, druhá být fanouškem a třetí být klientem. Nemyslím si, že počet příznivců jedné či druhé značky výrazně vzroste, ale je třeba najít společné body mezi oběma skupinami a vybudovat synergii. Spotify pomůže Barceloně v budování reputace,“ tuší Serrahima.

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Autor článku

Tobiáš Cimrman

Zobrazit další články