Příjemné protahovací cvičení, které přirozeně navrátí tělo do správného tvaru a uleví od bolesti zad

Zdroj fotografie: Freepik

Správné držení těla – pro někoho snadná a přirozená věc, někomu však může dělat potíže. Díky tímto jednoduchým protahovacím cvikům to však bude mnohem lepší.

V dnešní době, kdy je spousta zaměstnání sedavého typu s nepříliš velkou možností zdravého pohybu, dochází u lidí k četným problémům se zády. Ať už se jedná o ztuhlá záda, problémy s držením těla nebo zablokované části zad, existuje mimo návštěvu lékaře také jednoduchá a rychlá pomoc. Jedná se o protahovací cvičení. Při jeho pravidelném opakování se výše zmíněné problémy rapidně zmírní a vy budete moci žít bez zbytečných bolestí.

5 základních cviků

Pokud vás začíná trápit problém se správným držením těla, nebo pociťujete bolest v oblasti páteře a krční páteře, nejspíše je načase začít s tím něco dělat. Tato série jednoduchých cviků vám zabere pouze několik minut, ale výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Uvolní se vám ztuhlé svaly, rozhýbou klouby a především, pomůže vám to s problematickými zády.

Otáčení na židli

Posaďte se vzpřímeně na židli s nohama volně položenýma na zemi. Levou ruku položte na pravé koleno a narovnejte ramena. Pomalu otočte trup ve směru hodinových ručiček, bez toho, aniž byste změnili polohu boků. Vydržte v této poloze přibližně 10 – 20 vteřin a poté cvik opakujte na druhou stranu.

Protahování u zdi

U tohoto cviku si klekněte na levé koleno a špičku pravé nohy srovnejte se zdí. Levou rukou se opřete o zeď a pravou natáhněte tak, abyste uchopili špičku levé nohy, kterou mírně natáhněte. Pokuste se v této poloze napnout záda a vydržte alespoň 30 vteřin. Poté cvik opakujte s druhou nohou.

Protahování na podložce

Klekněte si na podložku a zadek položte na paty. Ruce natáhněte na zem před sebe a hlavu skloňte k zemi mezi ruce. Poté ruce natáhněte co nejvíce dopředu bez toho, abyste pohnuli zbytkem těla. Takto setrvejte alespoň 30 vteřin a poté se uvolněte. Opakujte několikrát po sobě.

Napínání zad

Postavte se ke zdi a opřete se o ni lokty. Ty držte v pravém úhlu a narovnejte ramena. Mezi zdí a vašimi zády se musí vytvořit oblouček. Poté napněte záda a rameny tlačte směrem ke zdi. Ucítíte tlak mezi lopatkami a v střední části zad. Záda musí zůstat v obloučku. Vydržte 20 vteřin a poté opakujte.

Můstek

Lehněte si na záda a ohněte nohy v kolenou. Ruce mějte položené vedle těla a poté zvedejte hýždě co nejvíce dovedete. Nohy ale musíte mít položené na zemi. Cvik je určen na spodní část zad a opakujte jej nejméně 20krát.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Redefining Strength (@redefiningstrength)