Intenzivní cvičení na posílení mozkové kůry a zlepšení celkové koordinace těla

Zdroj fotografie: Pixabay

Tato jednoduchá a nenáročná série cviků vám pomůže s celkovým zlepšením koordinace a vyváženosti vašeho těla.

Na internetu se dnes dá najít neskutečně pestrá škála cviků na všechny oblasti těla. Můžete díky nim spalovat kalorie, nabírat svaly, protahovat tělo nebo uvolňovat mysl. Jsou zde však i takové, které vám pomůžou komplexně zlepšit vaši funkčnosti, sílu, a především koordinaci těla. Nejedná se o žádné náročné ani zdlouhavé cvičení, chce to však trošku trpělivosti a zkoušení. Nikomu přece nemůže jít všechno hned napoprvé.

Výpady

Tento jednoduchý cvik vám pomůže s rovnováhou a koordinací těla. Postavte se rovně a poté vykročte pravou nohou tak, aby byla v pravém úhlu s podlahou. Takto nohy střídejte bez přestávky alespoň třicetkrát. Tempo si určete takové, jaké vám bude vyhovovat. Časem můžete zrychlovat, nebo použít natahovací gumu, která toto cvičení posune na novou úroveň.

Horolezecké výpady

Cvik, díky kterému procvičíte dýchání, rovnováhu a také svou kondici. Klekněte si a natažené ruce srovnejte dlaněmi se zdí. Poté zvedněte zadek nad úroveň ramen a narovnejte nohy. Skloňte hlavu a vykopávejte střídavě koleny směrem ke zdi. Opět platí že tempo si nastavíte sami a postupně můžete zrychlovat. Vydržte v cviku alespoň 30 vteřin.

Bicykl

Tento cvik procvičuje zejména střed těla, vaši motoriku a koordinaci. Lehněte si na záda a nohy zvedněte mírně pokrčené. Ruce dejte za hlavu do polohy „motýla“. Poté střídavě narovnávejte a zase pokrčte nohy a k noze, která je v pohybu vždy přibližte opačný loket. Takto opakujte alespoň patnáctkrát na každou nohu.

Klik na jedné ruce

Jedním z nejlepších cviků, které pořádně dají zabrat vaší koordinaci je pravděpodobně klik na jedné ruce. Dejte se do klasické polohy na kliky (dámy mohou dělat kliky na kolenou) a pouze místo dvou rukou, vyzkoušejte klik na jedné. Zkuste tolik opakování na každou ruku, kolik zvládnete.

Prkno

Tento cvik je zaměřen na správný postoj celého těla a jeho koordinaci. Opřete se na podlaze o lokty, přičemž ty musí být v pravém úhlu se zemí. Poté k tomu zvedněte také zbytek těla tak, že se opřete špičkami nohou o podlahu. Tělo musí být rovné, nijak neprohnuté. V této poloze zůstaňte alespoň 30 vteřin.