Tajné domácí cvičení baletek pro dokonale vytvarované nohy. Jakými cviky i udržují štíhlou a pevnou postavu

Zdroj fotografie: Freepik

Tanečnice by obecně měli vypadat na oko líbezně a ani baletky nejsou výjimkou. Praktikují několikrát denně stejné cviky.

Vystoupení na prknech, jenž znamenají svět by v divákovi mělo vzbuzovat bouři pocitů. Mezi zaručené způsoby, jak toho dosáhnout patří na příklad úhledná choreografie, líbezné kostýmy, ale především schopní aktéři. Před malebnými kulisami se mohou předvádět i baletky, které každý den tvrdě trénují a cvičí i některé z následujících prvků.

Podřepy na špičkách

Jedním z mnoha cviků, s nimiž přichází tanečnice dennodenně do styku je dřep. Ovšem v této podobě je ideální se přidržovat o opěradlo židle, stůl nebo kuchyňskou linku, protože byste jinak mohli spadnout. Když už jste se něčeho chytli, postavte se na špičky, zatáhněte břicho, pánev tlačte dolů a dopředu a lehce ohněte kolena. V takové pozici můžete buď chvíli zůstat nebo pohyb opakovat.

Zdroj fotografie: unsplash.com

Posilujte nohy zvlášť

Tanečnice potřebuje v určitých okamžicích zůstat pevně stát jen na jedné noze, proto není od věci posílit každou odděleně. Pokud jste zkoušeli předchozí cvik, zůstaňte ještě chvíli u židle a přistupte k ní blíže. Zatímco pevně stojíte na jedné propnuté noze, druhou zvednete dozadu, uchopte jednou rukou a zatlačte pánev dopředu tak, abyste cítili tlak ve stehně.

Zdroj fotografie: unsplash.com

Široké podřepy

Každým cvikem posilujete jinou část svalových partií, jako například tento zatěžující více vnitřní část stehen. Nohy byste měli postavit na široko se špičkami směřujícími od sebe. Narovnané paže natáhněte před sebe a pomalu klesejte na nohou dolů. Vaše boky by ve spodní pozici neměli být níž než kolena, při zvedání se dostaňte jen do poloviny, ne na propnuté nohy. Pohyb opakujte.

Zdroj fotografie: unsplash.com

Zakopávání

Některé partie se nejlépe procvičí dynamickými cviky, které můžete provádět ve stoje nebo na zemi. Tento vykonáváte na všech čtyřech zatímco jednu nohu máte nataženou na rovno do strany. Propnutou nohou poté zvedáte, držíte ve vzduchu nebo s ní kmitáte podle potřeby. Podobným cvikem je zakopávání nohy dozadu v pozici na čtyřech.