Přesvědčte se, že trampolína není jenom pro děti. Pomůže vám s těmito problémy

Zapomeňte na předsudky, že trampolína je jenom pro děti. Skákání na ní vám totiž může nahradit posilování a kromě toho, že zhubnete, ještě si posílíte imunitu a zlepšíte koordinaci. Ano, to a ještě víc, vám toho trampolína může přinést.

Trampolína je skvělá pro nacvičování salt a přemetů.

Když se řekne trampolína, většina lidí si představí zahradu s velkou domácí trampolínou, obsypanou dětmi různého věku, jak na ní poskakují a výskají při tom. Při hledání definice trampolíny, ale narazíte na informaci, že je to sportovní náčiní, určené pro skákání osob. Osob, nejen dětí. To znamená, že trampolínu můžete využívat i vy a budete se až divit, co vám skákání na ní může přinést. Pokud byste ale chtěli trampolínu pouze sami pro sebe, pořiďte si její menší skladnou variantu, kterou můžete složit dokonce i pod postel. Velká zahradní trampolína se dá sice využívat jenom během letních měsíců, ale během této doby na ní bude rozhodně plno.

 

  1. Odbourává stres

Stejně jako mnoho dalších pohybových aktivit, skákání na trampolíně zaplavuje tělo endorfiny. V podstatě tedy zažíváte jakousi euforii a pocity štěstí. Stres, špatná nálada a těžké myšlenky se odbourají a ustoupí do pozadí. Kromě toho vás velmi bude hřát i to, že zatímco ze sebe střepáváte těžký den, touto zábavnou metodou také hubnete. Vyskočte tedy co nejvíce můžete a užijte si uvolnění, které přitom nastává, protože vy doopravdy létáte!

Vyplavte ze sebe stres skákáním.
  1. Podporuje pročištění lymfatického systému

Lymfatický systém stojí za vyplavováním toxinů a odpadních látek z našeho těla. Vzhledem k tomu, že naším tělem ale nyní prochází upravované potraviny, konzervanty a další látky, poměrně často dochází k ucpání lymf. Ve výsledku to vede k usazování nečistot, oslabení imunity, nepříjemným pocitům nadýmání a nafouklosti a také zadržování vody. Mnoho studií ale prokázalo, že pohyb, který vykonáváte během skákání na trampolíně a síly, které na vás během toho působí, podporují činnost lymfatického systému. Kromě toho, že se budete snadněji pročišťovat, také si posílíte výrazně imunitu.

 

  1. Trampolína je pro každého

Myslíte si, že když je vám padesát, tak trampolína není nic pro vás? Naopak, trampolína nemá žádné věkové hranice neboli limity. Je jedno, kolik je vám let. Nezáleží na tom, kolik kilogramů vážíte, samozřejmě, pokud vás trampolína unese. Zaskákejte si sami, se svými dětmi nebo klidně i vnoučaty, protože trampolína je určena pro každého. Je zábavná, a přitom naše tělo uvolňuje.

Velkou zahradní trampolínu využijí všechny věkové kategorie.
  1. Šetří klouby

Stejně jako plavání nebo procházky, můžete trampolínu využívat i s velkou nadváhou či v případě, že trpíte problémy s klouby. Při běhání nebo některých jiných pohybových aktivitách, dochází k tvrdým dopadům nohou, a tedy namáhání kloubů. U trampolíny ale k ničemu takovému nedochází, proto může snadno konkurovat výše zmíněnému plavání či procházkám. A to při skákání dokonce spálíte i více kalorií.

 

  1. Stimuluje činnost srdíčka

Při pravidelném skákání na trampolíně budou pozitivně stimulovány vaše cévy, a tedy i činnost srdíčka. Krev vám bude lépe v těle proudit a srdce lépe pumpovat. Skákání na trampolíně ve výsledku snižuje pravděpodobnost kardiovaskulárního onemocnění, jako je infarkt nebo mrtvice, jak zjistily mnohé studie.

 

  1. Zlepšení koordinace a rovnováhy

Smysl pro koordinaci, soustředění a rovnováhu, jsou během skákání na trampolíně využívány na maximální možnou míru. Při dopadu je velmi důležité udržet se na nohou a ustát dopad. Při takové snaze buduje svaly na nohách, bříšku, hýždích, zádech. V podstatě celkově posilujete své tělo a to přirozeným způsobem. Protože při výskoku dochází k porušení pravidel gravitace, je trampolína perfektní na zkoušení nových triků a testování limitů těla. Zkuste například salta, přemety nebo jiné gymnastické prvky.

Trampolína je vhodná pro každého.