Jednoduché cviky v lockdownu, které mohou skutečně změnit vzhled postavy

Zdroj fotografie: Depositphotos

Možná, že jste zvyklí chodit cvičit do tělocvičny. Někdy to však nelze. Již dlouho jsou tělocvičny a posilovny zavřené, jak tedy trénovat?

Pokud nemáte z jakéhokoli důvodu možnost chodit do posilovny nebo tělocvičny, nemusíte hned házet flintu do žita. Trénovat se dá i tak. Stačí si osvojit pár jednoduchých cviků, které můžete provádět i doma na minimálním prostoru a bez jakéhokoli vybavení. A to je skvělé ne? Nyní si budete moci zacvičit zkrátka kdekoli a o svůj trénink nepřijdete ani při pobytu v jednopokojovém bytě nebo na dovolené, pokud budete chtít.

Na které cviky se zaměřit?

Začněte s dřepy. Jsou jedním z nejpřínosnějších cviků, které můžeme dělat. Přemýšlejte, kolikrát během dne přejdeme ze sedu do stoje. Mnohokrát, že? Vyzkoušejte alespoň 10 až 25 dřepů před gaučem. Klidně se letmo posaďte a zase s výdechem vstaňte. Skvělé cvičení na doma jsou také výpady. I po malém bytě se můžete procházet. Vždy při výpadu se přesvědčte, že máte přední koleno v jedné rovině s kotníkem. Vytvořte široký postoj, abyste vytvořil oběma nohám úhel 90 stupňů.

Zdroj fotografie: Pixabay

Pokud jsou výpady pro vaše kolena příliš náročné, zkuste místo toho „sedět“ na zdi po dobu alespoň 30 vteřin. Dalším úžasným cvikem jsou milovaná a nenáviděná prkna. Vždy se ujistěte, že je vaše tělo v přímé linii od hlavu až po prsty u nohou. Boky držte v jedné linii s páteří a krk v prodloužení páteře. Prkno samozřejmě můžete vylepšovat a měnit. Například lze stát na předloktí nebo natáhnout vždy protilehlé končetiny a držet. Možností je opravdu mnoho, důležité je však vždy cvičit poctivě a nevydouvat břicho ven.

Další možné cvičení

Hýžďové svaly jsou notoricky slabé. To může bohužel vést k tomu, že vás bolí dolní část zad. Bolet vás mohou také kyčle. Z toho důvodu je však důležité právě nohy posilovat. Postavte se tedy ke zdi a opřete se o ní a zanožte. Opakujte 15krát na každou nohu. Nohy samozřejmě můžete posilovat také vleže na boku, díky budete horní nohu vždy zdvihat do vzduchu. Opakování stačí taktéž 15krát na každou nohu.

Zdroj fotografie: Pixabay

Kromě nohou máme ochablé také záda. Je to tím, že často sedíme u počítače, za volantem nebo jinde. Přirozeného pohybu máme málo a ještě se často krčíme. Vezměte si proto činky nebo dvě láhve naplněné vodou. Stoupněte si s koleny na šířku boků a předkloňte se. Pak natažené ruce s činkami ohněte v loktech a pevně držte. Poté opatrně spusťte dolů. Vyzkoušejte opět 15 opakování