Jak se vždy přemluvit k pohybu a cvičení, i když se vám nechce

Zdroj fotografie: Unsplash

Asi všichni znáte ten pocit. Víme, že bychom si měli zacvičit, ale ve skutečnosti se nám spíše chce odpočívat na gauči. A někdy zkrátka gauč vyhraje.

Motivaci je někdy opravdu těžké najít. Ačkoli víme, že cvičení by bylo v našem nejlepším zájmu, někdy to není úplně jednoduché a musíme se přemlouvat. Určitě v tom nejste sami. Stává se to více lidem. I těm nejodhodlanějším. Možná by se vám proto hodilo několik motivačních strategií.

Přemýšlejte o tom proč

Proč chcete cvičit? Možná je to proto, že chcete snížit svou váhu nebo nabrat svalovou hmotu. Možná je to tak, že chcete získat lepší kondici na aktivity s dětmi, kterým sotva stačíte. Věnujte tedy pár minut přemýšlení o svém důvodu, proč cvičit, být fit a žít zdravým životním stylem. Pro někoho může být největším důvodem to, že ho cvičení dělá lepším člověkem. Někteří lidé se totiž v případě, že se potí, cítí mnohem více nabití energií a jsou trpělivější a soustředěnější.

Zdroj fotografie: Pixabay

Přemýšlejte také o tom, jak se budete cítit po tréninku. Když přemýšlíte o tom, jestli se do cvičení pustit, představte si, jak vám bude po hodince tréninku lépe. Jak dokonale se budete cítit. To vám zaručeně pomůže se rozhýbat. Pokud se vám opravdu nechce, dejte si pět minut. Řekněte si, že pokud nebude chtít cvičit ani po pěti minutách, pak se na trénink opravdu vykašlete. Většinou budete chtít cvičit. Často jde totiž jen o to začít.

Posuďte své tréninky a klidně je změňte

Pokud se necítíte motivovaní pravidelně, je možné, že se nutíte cvičit příliš nebo děláte něco, co vás vysloveně nebaví. Skvělým případem jsou běžecké pásy. Pokud nenávidíte běhání, není možné, abyste cítili motivaci předtím, než vlezete na běžecký pás. Dělejte tedy raději jiné kardio cvičení. Zkuste procházky, taneční kurzy nebo spinning. Vyzkoušet můžete i box nebo cokoli jiného. Existuje spoustu možností. Vyberte si tedy ten, který vás skutečně baví. Také se ujistěte, že cvičební plán je vyvážený a máte alespoň dva dny volna.

Zdroj fotografie: Pixabay

Příliš mnoho tréninku totiž může být demotivační. Za cvičení se nezapomeňte také odměňovat. Stanovte si měsíční cíle a až ho dosáhnete, tak si dopřejte odměnu. Může jít o nové legíny, masáž nebo cokoli jiného, co vám udělá radost a namotivuje vás k dalšímu tréninku. Pochopitelně nemusí jít o nic obrovského a drahého. Třeba vám bude odměnou hodinka strávená doma ve vaně při svíčkách nebo třeba zkrášlovací den. Je to jen a jen na vás, čím své tělo a svoji mysl odměníte.