Cviky na redukci křečových žil a zlepšení krevního oběhu v nohou

Zdroj fotografie: istockphoto.com

Křečové žíly postihují docela vysoké procento lidí a jejich tvorba obnáší mnoho nepříjemností. Vzniku křečových žil se dá ale předejít pomocí pohybových aktivit.

Křečové žíly jsou nepříjemným problémem, který umí potrápit mnoho lidí a zejména žen. Krom toho že nevypadají zrovna lichotivě, mohou způsobit i četné zdravotní komplikace. Jejich tvorbě se ale dá účinně a snadno předejít při zdravé životosprávě a pravidelnému pohybu. Které fyzické aktivity jsou ale na redukci křečových žil ty nejlepší?

Co jsou křečové žíly

Křečové žíly jsou nelichotivě vypadající červené pavučinky žil, většinou v oblasti stehen, lýtek anebo pod koleny. Časem se však tyto drobné pavučinky mohou rozrůst i do větších pokroucených vystouplých žil modré až fialové barvy. Tento jev vzniká nedostatečnou cirkulací krve, kdy se krev místo návratu do srdce hromadí v žilách v této oblasti. Krom toho, že to nepůsobí zrovna atraktivně, mohou křečové žíly vést i k vážnějším zdravotním problémům, například k trombóze. K redukci křečových žil ale značně napomáhají pohybové aktivity.

Ideální pohybové aktivity

Pohybové aktivity značně přispívají k redukci křečových žil, protože napomáhají ke správnému rozproudění krve v těle. Nejvhodnější sporty pro tento účel jsou proto:

Jízda na kole – cyklistika je nenáročný sport, který může provozovat snad téměř každý. Stačí k tomu hezké počasí, kolo, vhodný terén, a především dobrá nálada. Pokud máte doma rotoped, můžete využít i ten, a to nehledě na počasí a třeba se u toho můžete dívat na vaše oblíbené pořady v televizi.

 Pedál – pedál, neboli cvik u kterého napodobujete šlapání na kole. Jedná se o velmi jednoduchý cvik, kdy ležíte na zádech a pouze imitujete nohama pohyb, jako když šlapete na kole. Toto cvičení můžete provozovat kdykoliv máte zrovna čas a alespoň 30krát.

Nůžky – jedná se o další jednoduchý, ale účinný cvik v boj proti křečovým žílám. Budete sedět na židli, s nohama vystřenýma před sebou. Ty budete pomalu roztahovat co nejvíce do stran a poté opět spojovat k sobě s tím, že je mírně zkřížíte. Pokud je pro vás toto cvičení zpočátku náročné, zkuste jej provozovat vleže.

Otáčení nohou – lehněte si na zem a zvedněte jednu nohu do vzduchu. Pomalu nohou kopírujte kruhové pohyby ve směru hodinových ručiček. Udělejte alespoň 20 opakování na každou nohu.

Mezi další fyzické aktivity, které mají dobrý vliv na snížení tvorby křečových žil patří například běh, pravidelné a dlouhé procházky a také silové cvičení.