Časté chyby, které při jakémkoliv cvičení a tréninku dělá téměř každý

Zdroj fotografie: Pixabay

Všichni děláme někdy chyby. Například i v návycích, které se týkají cvičení. Znáte ty nejčastější přešlapy?

Pokud děláme chyby při cvičení, může to být následky. Například se nedočkáme pokroku, v který jsme doufali. To nás může postupem času odradit od cvičení. Chyb je tedy důležité se pokud možné vyvarovat, případně je napravit. Přinášíme vám přehled nejčastějších chyb, které vídají fitness trenéři u svých svěřenců.

Příliš mnoho kardia

Milujete endorfiny, rádi se potíte a máte pocit, že jedině tak je to správně. Z toho důvodu si nakládáte hodně kardio cvičení. Jenomže příliš mnoho kardia může způsobit, že vaše tělo začne kanibalizovat své svalové tkáně. Kolik kardia tedy vaše tělo opravdu potřebuje? Obecné doporučení je 150 minut kardio cvičení střední intenzity za týden. To je asi půl hodina cvičení pětkrát týdně. Pochopitelně, pokud cvičíte například intenzivní Tabatu, bude číslo menší. Zaměřte se raději na kvalitu než na kvantitu.

Zdroj fotografie: Pixabay

Špatné je také, pokud se málo věnujete silovému tréninku. Svaly nám s každým přibývajícím rokem ochabují. Silový trénink je tedy důležitý proto, aby se zachovala naše svalová tkáň. Silový trénink je vhodný zařadit 2 – 5 krát týdně. Myslete také na to, že jedno z nejdůležitějších pravidel je dodržovat svůj cvičební plán. Pokud cvičíte jen ze zdravotních důvodů, můžete cvičit každý den jinak. Pokud se však například snažíte zhubnout, je potřeba plán opravdu striktně dodržovat.

Jezte správně a nezvyšujte požadavky

Při cvičení je samozřejmě velmi důležité stravování. Každé cvičení si vyžaduje něco jiného. Jedno je však pro všechny společné. Je třeba doplňovat dostatečné množství bílkovin a sacharidů. Pokud si nejste jisti, jak se stravovat, obraťte se na odborníka na výživu nebo sportovního trenéra. Při cvičení určitě nezabředněte do rutiny. Když posilujete stejné svaly, dělejte to pokaždé trochu jiným způsobem, kterým své tělo překvapíte. Přitom ale v průběhu plánu nezvyšujte své požadavky.

Zdroj fotografie: Pixabay

Na závěr nejdůležitější rada. Pokud nemáte rádi běh, neběhejte! Zkrátka pokud něco nenávidíte, nedělejte to. Existuje tolik různých typů cvičení a sportování, že je pravděpodobné, že objevíte něco, co vás bude opravdu bavit. Zkuste různé lekce, různé instruktory. Pokud to není to pravé, hledejte dál. Není žádný důvod dělat něco, co vás nebaví, protože je pravděpodobné, že u toho stejně nevydržíte dlouho. Pokud budete aktivitu milovat, budete se na ní těšit a budete schopni v ní vytrvat.