V zámoří gólman Toronta Maple Leafs jezdí především prostornými SUV, jeho srdce ale patří sporťákům z Maranella. Proč Petra Mrázka okouzlila značka Ferrari, ale Lamborghini nepřišel na chuť? Třicetiletý brankář také prozradil, jakou funkci v autě nečekal.
Hokejový brankář Petr Mrázek v průběhu své kariéry v zámoří vystřídal řadu aut. Rád využívá prostorná SUV. Jezdil třeba v Porsche Cayenne a jeho nejoblíbenější bylo BMW X5 M. „To bylo fakt úžasné auto,“ uvedl Mrázek pro pořad Ukaž káru. Aktuálně využívá v Kanadě hlavně Mercedes G 63 AMG, na které po objednání čekal jedenáct měsíců. Srdeční záležitostí ale pro třicetiletého gólmana jsou sporťáky z Maranella. V minulosti proháněl po silnicích Ferrari 458, ze kterého přesedlal na Ferrari 488 Spider.
„Mám ho jen v Čechách na léto. Trávím v něm hodně času. Říkal jsem si, že když už takové auto mám, tak ať si to užiju,“ upřesnil Petr Mrázek. Žlutý Spider má sice menší motor než Ferrari 458, ale větší výkon. Konkrétně 670 koní. „Projížďka s 488 je úplně jiná. Musíš mít k tomu autu strašný respekt,“ doplnil ostravský rodák, který si Ferrari nechal upravit doplňky od Mansory. „Mám rád karbon, strašně se mi to líbí. A teď je ho tam hodně. Například zrcátka, kliky, spojlery, logo s koněm,“ zmínil Mrázek.
A proč se rozhodl pro Ferrari a ne třeba pro Lamborghini? „Vždy jsem byl milovníkem Ferrari ve Formuli 1, takže to byl můj sen si ho pořídit. Lamba pro mě jsou taková transformers auta, jako ze seriálů,“ vysvětlil Mrázek, který Spidera projel i ve Francii na okruhu v Magny-Cours nebo při sprintech na uzavřeném letišti. Italský sporťák i s úpravami vyšel brankáře působícího v NHL zhruba na 6,5 milionu korun.
Spotřeba Ferrari? Zkuste hádat
Zajímá vás, jakou má Ferrari 488 Spider spotřebu? „Přesně to nevím. Ferrari a Lamba nemají psanou spotřebu a auto ji neukazuje. Když jedeš normálně, tak si bere kolem 25 litrů. Když na to šlápneš vyleze to na 35 litrů,“ prozradil gólman, který odchytal v NHL přes tři stovky zápasů. Zajímavostí, kterou byste u Ferrari zřejmě nečekali, je tempomat. „Použil jsem ho asi dvakrát, když pršelo a jel jsem na golf na Ostravici. Ze začátku mě ani nenapadlo, že ho Ferrari bude mít,“ přiznal Petr Mrázek a prozradil, že pokud Ferrari udělá SUV, hodně by o něj stál.
„