Tvrdíkův muž vystupuje ze stínu. Slavia díky němu vydělala stovky milionů

Do záře reflektorů vstupuje muž, který se podílel na velkých triumfech Slavie. Šéf Tvrdík mu vděčí za mnohé. Udělal z něj proto nyní ředitele.

i Zdroj fotografie: SK Slavia Praha
                   

Ve spojitosti s úspěchy Slavie z posledních let se většinou zmiňují postavy, které jsou fanouškům nejvíc na očích. Kouč Jindřich Trpišovský, šéf Jaroslav Tvrdík či hvězdní hráči jako Lukáš Provod a Tomáš Holeš. Jenže velký podíl na triumfech červenobílého klubu má taky Tvrdíkův muž, který nyní vystupuje z pozadí. Jakub Mareš. Nový sportovně-technický ředitel sešívaného tábora.

Jeho čísla jsou poklad

Mareš za Slavii kopal v mládežnických výběrech, před pěti lety jí začal předávat i své odborné znalosti jako datový analytik. Díky jeho číslům se do klubu povedlo přivést řadu hráčů, z nichž později vyrostly velké opory. A taky fotbalové zboží, které se povedlo následně prodat za stovky milionů korun do zahraničí. Malick Diouf, aktuálně hráč West Hamu United, je toho krásným důkazem.

„Největším přínosem datové analýzy je rychlost a hloubka informací. A taky možnost sledovat obrovské množství hráčů najednou a pomoc při filtrování nebo výběru hráčů podle zadaných kritérií,“ prohlásil Mareš v minulosti pro web Slavie. „Tím ušetří skautům obrovské množství drahocenného času a pomůže jim soustředit se jen na hráče, kteří mají opravdu potenciál na přestup,“ pokračoval.

Mareš a slávistické vidění fotbalu

Z externího experta se stal postupem času zaměstnanec Slavie. Nejprve jako vedoucí úseku datové analytiky, později jako ředitel pro fotbalovou strategii. Nyní stanul společně s novým sportovním ředitelem Přemyslem Kovářem na samotném vrcholu sportovního úseku. „Chci nastavit systém, který bude dlouhodobě fungovat a pomůže klubu dělat kvalitní sportovní rozhodnutí konzistentně,“ doplnil Mareš.

Ve Slavii chce nyní zdokonalit veškeré procesy, které pomohou hráčům k lepším výkonům a růstu. V rozhovoru pro klubové stránky také popsal, jak funguje výběr nových posil. „Na každou pozici máme poměrně jasně definované požadavky vycházející z trenérských potřeb. Z dostupných dat si vytváříme vlastní indexy a ratingy, které se snažíme vztahovat k tomu, čemu říkáme „slávistické vidění fotbalu“. Důležité ale je říct, že data u nás nikdy nenahrazují lidské oko. Na prvním místě vždy zůstává live a video sledování hráče,“ dodal Mareš.

Co říkáte na Marešovu práci? Napište nám svůj názor do komentářů

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Radek Bardouzl

Píšu o fotbale už 15 let. Tak, jak se u nás žije – liga, repre, přestupy, kabiny i trapasy. Píšu často, rychle a naplno. Někdy glosu, jindy postřeh, který by jiný přešel.

Zobrazit další články