Dejte si denně 5 kousků sušených švestek a své tělo nepoznáte!

Sušené švestky jsou skutečným zázrakem pro naše zdraví. Sušením švestek se změní poměr živin, které by měly konzumovat především ženy po čtyřicítce. Poradíme vám mimo jiné, jak švestky správně usušit.

Jak na sušení švestek v troubě

Plech vyložte pečícím papírem. Na něj rozložte švestky tak, aby se navzájem nedotýkaly. Ponechte pootevřené dvířka, aby mohl ven unikat vlhký vzduch.

Švestky sušte při teplotě 50 stupňů zhruba pět hodin. Potom sušení na pět hodin přerušte a švestky nechte vychladnout v troubě. Ve druhé fázi zvyšte teplotu na 70 stupňů Celsia a sušte 12 hodin. Poté sušení přerušte na dalších pět hodin. Nakonec švestky dosušte při 65 stupních Celsia po dobu tří hodin. Přibližně půl hodiny před dosušením pokapejte horké švestky vodou, aby byly lesklé. Sušení se nesnažte urychlit zvýšením teploty, popraskaly by. Rychlé sušení bez přerušení způsobí jejich tvrdost a přesušení. Švestky můžete sušit také v elektrické sušičce. Vyberte si takovou, která má termostat pro ovládání teploty. Postup sušení v sušičce se od sušení v troubě neliší.

5 sušených švestek denně má tyto účinky:

  • Působí proti zácpě, jako přírodní projímadlo
  • Snižují cholesterol v krvi
  • Obnovují jaterní buňky
  • Pomáhají proti chudokrevnosti díky vysokému obsahu železa
  • Zlepšují paměť
  • Působí preventivně proti cukrovce
  • Urychlují hojení ran
  • Bojují proti zánětlivým onemocnění kostí

Další účinky pro naše tělo

1. Sušené švestky mají v sobě mnohem vyšší koncentraci vitamínů, minerálů a vlákniny, než v čerstvých švestkách. Mimo přírodního projímadla pomáhají k odtoku žluči a sekrece žaludečních šťáv. Pět švestek denně vás chrání před nemocemi trávicího traktu a pomáhají při snižování váhy.

2. Jíst sušené švestky by měly především ženy v období menopauzy, kdy u nich dochází k řídnutí kostí a dalším zdravotním obtížím. Pravidelnou konzumací tohoto sušeného ovoce se vytváří mnohem více kostní hmoty, než pitím mléka a konzumací mléčných produktů.

3. Švestky mají také mnohem více železa a antioxidantů. Uniknout vaší pozornosti by neměly ani antibakteriální účinky proti salmonele a dalším bakteriím.