Proč jsou pokrmy z dýní pro tělo blahodárně prospěšné

Zdroj fotografie: Pixabay

Dýně se staly součástí našich životů, hlavně na podzim. Nejen, že je vyřezáváme, ale jsou ideální i k pečení nebo výrobě koláčů či polévek.

Dýně jsou úžasná a všestranné. Tykve využijete nejen jako výzdobu svého domu, ale také v kuchyni. Jsou totiž velmi chutné a výživné. Existují recepty, které byste si v žádném případě neměli nechat ujít. A hlavně existuje několik druhů dýní, které byste měli při svém vaření vyzkoušet. A které to jsou?

Máslová dýně do polévek i dezertů

Proč si zamilujete máslovou dýni? Protože je sladká, vydatná a ideální do polévek, dezertů nebo i k obyčejnému upečení. Technicky vzato jde o ovoce, které je výživné a silné. Máslová dýně je bohatá na vlákninu, antioxidanty a fytonutrienty. Napadlo by vás, že pouze jeden jediný šálek dýně obsahuje skoro 300 % vaší denní potřeby vitamínu A a téměř polovinu denní potřeby vitamínu C. Poskytuje také draslík, vitamín B6 a kyselinu listovou. Že si s takovou dýní nevíte rady? My vám poradíme, jak s ní pracovat.

Zdroj fotografie: Pixabay

Celou dýni opláchněte a osušte. Pokud ji chcete zkrátka upéct, tak ji takto celou dejte na plech a pečte na vysoký stupeň asi hodinu. Potom ji snadno probodnete nožem. Její slupku můžete případně odstranit škrabkou na zeleninu a vnitřek pak nakrájet na kousky. Ty můžete třeba restovat. Z takto připravené dýně můžete udělat vydatnou polévku, po které pravděpodobně již nebudete mít chuť na hlavní jídlo, jelikož vás dostatečně zasytí. Skvěle chutná také máslová dýně s quinoau. Spoustu receptů najdete na internetu. Směle do toho.

Špagetová dýně, dýně acorn a delikata

Oblíbená je špagetová dýně která se při vaření rozdělí na jednotlivé špagetové prameny. Můžete ji pak využít jako alternativu ke klasickým těstovinám. Navíc obsahuje vitamíny C, A a B6, dále lutein a antioxidanty. Dýně acorn je dobrá na pečení. Stačí ji nakrájet, vyjmout semínka a potřít ji olivovým olejem. Pak péct do měkka. Podle velikosti ji tedy budete péct asi hodinu. Poskytne vám vlákninu, hořčík, draslík a vitamíny B a C. Navíc má pouze 56 kalorií na jeden šálek. Což potěší hlavně ty, kteří si hlídají štíhlou linii.

Zdroj fotografie: Pixabay

Poslední dýní je odrůdu delikata. Pokud jste o ní nikdy neslyšeli, připište ji na svůj seznam skvělých potravin. Díky své tenké slupce je známá také jako arašídová nebo česká dýně a je jednou z nejjednodušších odrůd na zpracování. Jedná porce vás bude stát 40 kalorií a kromě toho obsahuje 90% denní dávky vitamínu A a je také zdrojem vitamínu C. Stejně jako ostatní tykve je vhodná na pečení a na polévky. A protože skvěle drží tvar, můžete ji také naplnit. Její chuť si určitě oblíbíte a rádi vyzkoušíte mnoho dostupných receptů.