Potraviny podporující dlouhověkost a podpoří zdraví organismu po dosažení středního věku

Zdroj fotografie: Pixabay

Existují určité plodiny a potraviny, které pomáhají lidskému organismu ve více směrech. Některé z nich vám pomohou zůstat zdraví až do stáří.

Spousta lidí se zajímá o to, jak zůstat co nejdéle v dobré kondici, a to nejen po stránce síly. Někoho zajímá jak zůstat věčně mladý, jiným stačí pouze to, že si udrží dobré zdraví a prožijí díky tomu život bez bolestí a nemocí. Pokud patříte mezi tu druhou skupinu, mohl by vás pravděpodobně zajímat následující výčet potravin, které prospívají vašemu zdraví.

Vitamíny z bobulí

Společnost Annals of Neurology označila za velmi důležitou součást potravy právě bobulové plody nejrůznějších keřů. Jako ty bobule s pravděpodobně největšími benefity poté firma uvedla borůvky, které můžete najít v lese nebo si je sami pěstovat na zahradě. Z výzkumu vyplývá, že dokáže napomoct také udržení pozornosti a jasnému myšlení.

Zdroj fotografie: Pixabay

Další velmi důležitou složkou borůvek jsou flavonoidy, které v kombinaci s antioxidanty dovedou snížit riziko vzniku demence a jiných psychických poruch. Jejich vitamíny vás tak mimo dobrou fyzickou kondici a tělesné zdraví udrží v pořádku i po mentální stránce. Je tedy vhodné si zajistit dostatek vitamínů a minerálů právě z plodů borůvek.

Vejce pro vitamíny

Častou složkou jídelníčku u sportovců tvoří vejce, a to především kvůli jejich vysokému obsahu proteinů a bílkovin. Nicméně je vhodné si je zařadit do stravy i pro jiné benefity, jako je vysoký obsah vitamínu D, který napomáhá udržení dobré imunity. Nejvíce ho tak ocení lidé starší, nebo ti, kdo jdou snadno náchylní k nejrůznějším virovým onemocněním.

Zdroj fotografie: Pixabay

Banány na tlak

S přibývajícím věkem se mohou projevit potíže s vysokým tlakem nebo jeho častou změnou. Tomu by mohla předejít častější konzumace banánů, a to především pro jejich vysoký obsah draslíku, který reguluje hladinu zpracované soli, čímž dojde k poklesu krevního tlaku. Mimo to jsou banány bohaté na železo a vápník, což má další pozitivní dopady na organismus jako celek.