Potraviny, které škodí srdci a oslabují jeho přirozenou činnost. Omezte je dříve, než bude příliš pozdě

Zdroj fotografie: Pixabay

Některé potraviny jsou velmi nevhodné pro činnost našeho srdce. Víte, čemu byste se raději měli vyhnout?

Zdravá strava není pouze zárukou skvělé postavy, ale také pevného zdraví. Jak jistě víte, existuje mnoho potravin, které našemu zdraví škodí. Některé způsobují obezitu, mohou však zapříčinit i mnoho dalších potíží. Existují i taková jídla, která vysloveně škodí našemu srdci. Víte, která to jsou?

Škodí cukr, sůl i tuky

Velké množství soli, cukru, tuků či rafinovaných sacharidů zvyšuje riziko srdečního infarktu nebo mrtvice. Pokud se tedy obáváte o své srdce, měli byste se těmto věcem vyhnout. Čas od času si je můžete dopřát, pokud jinak jíte vyváženou stravu plnou zeleniny ovoce a bílkovin. A kterým potravinám se tedy raději vyhnout? Slanina. Ta obsahuje nasycené tuky, které mohou zvýšit cholesterol. A vysoký cholesterol znamená vyšší riziko infarktu. Navíc je slanina plná soli a zvyšuje tak krevní tlak. Sodík zase může vést k mrtvici.

Zdroj fotografie: Pixabay

Vhodná není ani přílišná konzumace červeného masa, a to z podobného důvodu. Hodně tuků, vysoký cholesterol. Zapomeňte také na limonády. Je v nich mnoho přidaného cukru, což by mohlo vést k cukrovce, vysokému tlaku a srdečním chorobám. Z podobného důvodu jako limonáda nejsou vhodné ani pečené dobroty. Cookies, koláče, vdolky. Chutnají skvěle, ale jsou plné cukru. Navíc obsahují bílou mouku, která může zvýšit hladinu cukru v krvi a zvýšit tak hlad. Zkuste raději jíst celozrnné dobroty bez cukru.

Omezte nezdravé věci, posílíte srdce

Párky, klobásy, salámy. Jistě tušíte, že také nejsou vhodné. A to z důvodu vysokého obsahu soli. Mezi vhodné potraviny však bohužel nepatří ani těstoviny, chleba nebo bílá rýže. Těmto pokrmům totiž chybí vláknina, vitamíny a minerály. Všechna tato jídla se rychle přemění na cukr a tělo si ho uloží jako tuk. Vzhledem k nevhodnosti bílé mouky a salámu samozřejmě není vhodná ani pizza. Mezi nevhodné potraviny patří i máslo. Ideální je nahradit ho rostlinnými tuky. Zapomeňte samozřejmě i na kuřecí nugety, hranolky i chipsy.

Zdroj fotografie: Pixabay

Logicky nevhodná je také zmrzlina. Je plná cukru, ale taky kalorií a tuků. Vhodný není ani ochucený nebo plnotučný jogurt. Ochucené jogurty mají mnoho cukru, ideální volbou je nízkotučný jogurt s čerstvým ovocem. Nízkotučným jogurtem je vhodné nahradit také hotové dresinky. Alkohol je kapitola sama pro sebe. Zvyšuje krevní tlak a časté pití může vést i k srdečnímu selhání.