Ideální jídelníček pro školáky nebo děti, které jsou doma samy

Zdroj fotografie: Pixabay

V současné době jsou sice děti na domácí výuce, mnohdy jsou však doma samy a potřebují mít k dispozici jídlo. A to by mělo být dostatečně výživné.

Vědci zjistili, že domácí obědy obsahují často méně mléčných výrobků a celých zrn a naopak více sodíku než obědy ve školních jídelnách. Navíc jsou bohužel často obědy připravované od maminek plné cukru. Maminky totiž často svým dětem dopřejí sladké nápoje, svačinové slazené lupínky a dezerty. Je jasné, že rodiče chtějí dětem výuku zpříjemnit, ale tohle není zrovna ideální způsob, jak na to. Právě živiny, které mnohdy ve stravě chybí totiž zaručí lepší výkony ve škole.

Co by měl oběd obsahovat

Důležité je zakomponovat celozrnné potraviny. Může to být pečivo, stejně jako těstoviny nebo rýže. Další podstatnou věcí jsou bílkoviny, které tělo potřebuje. Zdrojem bílkovin je třeba mandlové máslo, ale také například maso nebo vejce. Pochopitelně by oběd měl obsahovat ovoce a zeleninu. Nebo alespoň jedno z toho. Jde o zdroje vlákniny a vitamínů. Nezapomínejte však ani na mléčné výrobky jako sýry, mléko a jogurty a v neposlední řadě myslete na vodu pro hydrataci organismu.

Zdroj fotografie: Pixabay

Jaké pokrmy tedy můžete svému potomkovi připravit s klidným srdcem? Zkuste vytvořit chutnou tortillu s humusem a avokádem. Tyto potraviny dodají vašemu dítěti dostatek bílkovin, vitamíny, minerály a fytonutrienty. Pokud ještě tortillu ochutíte mrkví, paprikou, špenátem nebo brokolicí, bude jídlo úplně perfektní. Vyrobit můžete klidně sladký celozrnný sendvič a arašídovým máslem a jahodami nebo banánem. Důležité je však pořídit arašídové máslo s malým nebo žádným obsahem cukru. Skvělou volbou je i kuřecí salát v pita chlebu.

Nejen oběd, ale i svačinka

Stejně důležitý jako oběd jsou samozřejmě dopolední a odpolední svačiny. Děti mezi hlavními jídly samozřejmě potřebují občerstvení, aby udrželi svoji energetickou hladinu. Svačinky by samozřejmě měly být zdravé. Žádné cukroví, sušenky nebo hranolky s kečupem z rychlého občerstvení nedaleko školy. Nabídněte dětem ovoce, jogurty nebo třeba chleba se šunkou a sýrem.

Zdroj fotografie: Pixabay

Co můžete vyzkoušet? Co třeba bílý jogurt s čerstvým ovocem? Ten je zdravý a ovoce jogurt přirozeně osladí. Využít můžete opět také arašídové máslo nebo můžete vytvořit lehký dezert z jablek a pudinku. Vše svaříte a dáte do dortové formy. Podávat můžete klidně se zakysanou smetanou a trochou skořice. Jindy ke svačině nabídněte zeleninu s kuskusem nebo humusem. Nabídnout můžete také kukuřičné lupínky s mlékem. Vybírejte je však pečlivě. Skvělou volbou jsou také sýry, ideálně nízkotučné s krekry.