Co se stane s vaším tělem, pokud přestanete jíst červené maso

Zdroj fotografie: Depositphotos

Ať už chcete chránit zvířata nebo životní prostředí či jenom změnit svůj jídelníček, můžete očekávat, že se vaše tělo změní při vyřazení červeného masa.

Červené maso má dost kalorií. Pokud ho tedy přestanete jíst, pravděpodobně se sníží také váš denní příjem kalorií. Většina porcí masa má navíc více bílkovin, než kolik jich naše tělo potřebuje. Přesto však není příliš dobré zcela vynechávat veškeré maso z jídelníčku. Ačkoli zpočátku se to nemusí zdát jako velký problém, postupem času vám bude maso chybět.

Vegetariáni více hubnou, vegani také

Je jasné, vegetariání hubnou více než nevegetariání. Vegani pak hubnou ještě více než lidé kteří stále jedí vejce a mléčné výrobky. To se může zdát z počátku jako skvělá věc, pokud by však hubnutí přetrvávalo, je třeba se nad stravou zamyslet a jíst více vyváženě. Myslete také na to, že zdravé tělo potřebuje dobrou rovnováhu pH. Dnešní pohodlná strava se skládá z kyselinotvorných potravin, včetně červeného masa. To produkuje kyselé zatížení, které tělo absorbuje a neutralizuje.

Zdroj fotografie: Unsplash

Navíc vysoká kyselost v těle vytváří nemoci. Přidejte do toho stres a špatný spánek a snížili jste odolnost proti rakovině nebo cukrovce. V tomto případě je tedy vynechání červeného masa k dobru. Je také fakt, že tělo tráví červené maso pomaleji než jiné potraviny, a proto můžete po večeři se steaky pociťovat zácpu, bolesti břicha a vyšší množství plynů. Ačkoli hned po vynechání červeného masa můžete pociťovat problémy s trávením, je to hlavně důsledek konzumace potravin bohatých na vlákninu.

Do střev přidáte zdravé bakterie

Z dlouhodobého hlediska přidáte konzumací zdravých potravin do střev zdravé bakterie. Ty mohou snížit zánět celého těla a způsobit, že se budete cítit méně nafouklí. Potom, co vyměníte červené maso za ovoce a zeleninu, zlepší se stav vaší pokožky. Další dobrou zprávou je, že vám může klesnout hladinu cholesterolu, a to i v případě, že je vysoký cholesterol spojený s vašimi geny.

Zdroj fotografie: Pixabay

Pokud přestanete jíst červené maso, můžete se také vyhnout rakovině tlustého střeva. Světová zdravotnická organizace totiž v roce 2015 klasifikovala červené maso jako možný karcinogen. Existují zprávy, které spojují vysoký příjem červeného masa se zvýšeným rizikem rakoviny. Vaření červeného masa při vysokých teplotách spouští produkci několika sloučenin, které mohou způsobit rakovinu střev u lidí s genetickou predispozicí. Zpracované červené maso , jako párky v rohlíku a klobása, také obsahují dusitany.