Blahodárné důvody, proč je avokádo úžasné pro správný chod organismu

Zdroj fotografie: Pixabay

Je avokádo zakázané ovoce nebo hvězda mezi ovocem? Některé výzkumy tvrdí, že je avokádo plné tuku a tím je nezdravé.

Stejně jako třeba banány jsou často zatracovaným ovocem, podobnou pověst má také avokádo. Nežádoucí by mělo být z důvodu velkého obsahu tuků. Na druhou stranu je avokádo velkou nutriční silou. Proč bychom ho tedy měli milovat? Existuje minimálně šest důvodů, proč jej milovat!

Málo kalorií a hodně živin

Avokádo je plné živin. Obsahuje skoro dvě desítky vitamínů, minerálů a fytonutrientů včetně vitamínů C a E, vlákniny, železa, draslíku, luteinu a beta-karotenu. Navíc jde o posilovače živin, které umožňují tělu absorbovat více živin rozpustných v tucích jako jsou vitamíny A,D, E, a K v potravinách, které jíme s ovocem. Kromě živin má avokádo málo kalorií. Je to tedy ideální náhrada za máslo, majonézu, sýr, slaninu a další kalorické přísady. Pokud nahradíte jeden plátek amerického sýru dvěma lžícemi avokáda, snížíte kalorie a tuk na polovinu.

Zdroj fotografie: Pixabay

Pokud jsme vás přesvědčili o hodnotách, ale bojíte se, že nepoznáte zralý kus, nebojte se. Nejlepším způsobem, jak zjistit, jestli je plod zralý a připravený k použití je zatlačit si ho do dlaně. Zralé ovoce bude pevné, ale podvolí se mírnému tlaku. Nesuďte pouze podle barvy. Některé odrůdy si zachovávají svou světle zelenou slupku i po zrání. Pro urychlení zrání je možné dát avokádo do papírového sáčku a skladovat při pokojové teplotě. Pokud do sáčku přidáte jablko nebo kiwi, proces urychlíte, jelikož obsahují ethylen, který napomáhá zrání.

Je skvělé na krevní tlak

Nejenže avokádo obsahuje tuky, které snižují hladinu špatného cholesterolu a jsou tak zdravé pro vaše srdce. Navíc může pomoci i vašemu krevnímu tlaku. Jedna pětina středního avokáda poskytuje 140 gramů draslíků nebo 4% doporučené denní hodnoty. A doporučení odborníků zní konzumovat stravu bohatou na draslík. Taková strava totiž tlumí účinek soli na krevní tlak a může navíc snížit riziko vzniku ledvinových kamenů. To už je dost pádných důvodů, proč konzumovat avokádo a obohatit tak svůj jídelníček.

Zdroj fotografie: Pixabay

V neposlední řadě musíme jmenovat jednu skvělou výhodu. Avokádo nemusíte nutně zpracovat celé najednou. Ačkoli je pravda, že ovoce po rozkrojení zhnědne, jelikož se okysličuje, můžete jeho čerstvost prodloužit tím, že nakrájené kousky ovoce pokapete citronovou nebo limetkovou šťávou. Stejně jako to děláte třeba s jablky. Ideální je pak kousky ovoce uložit do vzduchotěsné nádoby. Skladovat ho pak je nutné samozřejmě v lednici. Zpracovat ho můžete během dne nebo dní následujících.