Globální značka PUMA a Formule 1 podepsaly dohodu, na jejímž základě se PUMA stane oficiálním dodavatelem závodů Formule 1 a získá právo vyrábět oděvy, obuv a doplňky pod značkou F1. PUMA bude také oblékat zaměstnance Formule 1 na trati a navrhne fanwear Formule 1, který by měl oslovovat různé sportovní fanoušky zajímavými lifestylovými a motoristickými kolekcemi. Ve smlouvě jsou od roku 2024 zakotvena i exkluzivní práva na prodej oblečení pro fanoušky F1 a všech deseti zúčastněných závodních týmů.
PUMA má v motoristickém sportu dlouhou a úspěšnou historii, od poloviny 80. let vyvíjí nehořlavé kombinézy, závodní obuv a další vysoce výkonné závodní vybavení pro jezdce F1, ale také týmové dresy, oblečení pro fanoušky a lifestylové kolekce pro některé z nejúspěšnějších sportovních týmů. Aktuálně je PUMA jedním z předních dodavatelů závodního vybavení a lifestylových kolekcí v motoristickém sportu a spolupracuje s týmy jako Mercedes-AMG Petronas F1, Scuderia Ferrari, Alfa Romeo F1 Team Stake, BMW M Motorsport a Porsche Motorsport.
Formule 1 zaznamenala v posledních letech obrovský nárůst popularity a její fanouškovská základna je stále mladší a rozmanitější. Televizní sledovanost závodů je rovněž na vzestupu, celkem některé z nich zhlédlo na 1,5 miliardy diváků. Také vlastní návštěvnost závodů v roce 2022 dosáhla rekordní úrovně a motorsport zaujímá stále větší prostor i na sociálních sítích. Nově navázaná spolupráce dává značce PUMA příležitost, aby mohla dále upevňovat své výsadní postavení v tomto sportu tím, že osloví širší základnu fanoušků, pronikne k různorodým skupinám zákazníků a využije inspiraci z oděvů pro závodní dráhu při tvorbě módy pro běžné nošení.
„PUMA se stala nejautentičtější a nejdůvěryhodnější sportovní značkou v motoristickém sportu a disponuje odbornými znalostmi, které jí umožňují vytvářet nejlepší produkty pro přední světové jezdce a týmy i pro jejich fanoušky,“ uvedl Arne Freundt, generální ředitel PUMA. „Vliv motoristického sportu, a zejména Formule 1, na kulturu sportovního a volnočasového oblečení v posledních letech výrazně roste. Naše nová spolupráce s Formulí 1 nabízí zajímavou příležitost, jak toto spojení motoristického sportu a životního stylu dále zkoumat. PUMA vždy stála na pomezí sportu a módy a cítíme, že jsme v ideální pozici pro to, abychom kulturu sportu převedli do odpovídajících streetwearových kolekcí a podpořili ohlas značky u mladého, bohatého a různorodého publika.“
Stefano Domenicali, prezident a generální ředitel Formule 1, řekl: „Díky tomu, že má F1 na celém světě stále větší oblibu, můžeme prostřednictvím zajímavých spoluprací oslovovat i nové fanoušky a sledovat, jak Formule 1 proniká do dříve nevídaných oblastí mainstreamové kultury. PUMA má v motoristickém sportu bohatou historii, takže je pro F1 dokonale vhodným partnerem, s nímž můžeme pozvednout sportovní oblečení pro fanoušky, jezdce v paddocku i všechny ostatní na zcela novou úroveň.„
Dceřiná společnost PUMA stichd, která prodává licencované fanouškovské oděvy a také obuv, spodní prádlo a plavky, bude během závodních víkendů provozovat výhradní prodejny pro fanoušky. Budou se v nich prodávat licencované produkty Formule 1 a také repliky týmových dresů, oblečení pro fanoušky a speciální kolekce všech deseti týmů na startovním poli Formule 1 a F1 Legend.
„Prodej fanouškovského oblečení na každém závodě F1 představuje zábavný a náročný projekt, protože podmínky na každé trati jsou jiné, od svahů v Zeltwegu a Spa až po centra měst v Monaku a Baku,“ řekla Nina Nix, generální ředitelka společnosti stichd. „Bez ohledu na to, kde se bude závod konat, zajistí stichd pro fanoušky skutečně mimořádný zážitek, půjde přitom o daleko více než jen prodej oblečení pro fanoušky.“
Společnost stichd bude provozovat až 65 mobilních prodejen na více než 20 závodech v 19 různých zemích, celkem tak zajistí více než 4000 m2 prodejní plochy. Prodejny budou navrženy tak, aby byly odolné a lehké, takže je bude možné efektivně převážet z jedné akce na druhou.
První produkty PUMA x Formule 1 budou k dostání v prodejnách PUMA po celém světě a na PUMA.com od roku 2024.