Cyklistika v době covidové. Jak zůstat zdravý i během těchto dní? – SportyŽivě

Cyklistika v době covidové. Jak zůstat zdravý i během těchto dní?

                   

Najít si čas na výmluvy může být velmi snadné, udělat si ale během volného času návyk a začít pravidelným pohybem, to už může vyžadovat větší odhodlání a vůli. Po pár jízdách na kole ale zjistíte, že námaha stála za to a že pohyb vám přinese vytoužené endorfiny a zlepší vám den. To je potřeba přece vždycky.

Kvalitní a funkční oblečení je základ

Než vyrazíte na kolo, je třeba se dobře obléci. V chladnějších měsících oblečte dlouhé cyklistické kalhoty a cyklistickou zateplenou bundu. Kvalitní cyklistické sety vám pomohou v pohybu, zároveň vás ochrání i před větrem a zimou. Ať už si vyberete pánské cyklistické dresy nebo dámské cyklistické dresy, měli byste se zaměřit na speciální funkční oblečení, aby se vám jelo skutečně pohodlně a nic vás při jízdě nelimitovalo.

Doplňte vitamíny pro více energie

Většinu vitamínů a minerálů, které potřebujete, získáte z vyvážené stravy, kterou si shrneme krátce v příštím bodu. Pokud ale některé základní potraviny vynecháváte, je dobré je nahrazovat pomocí doplňků. Jaké vitamíny jako sportovec potřebujete?

  • Vitamíny A, B, C a E
  • Vitamín D
  • Vápník
  • Železo
  • Magnesium

Doplňovat potřebné látky ale můžete i pomocí suplementů. Na výběr máte dnes nepřeberné druhy – iontové nápoje, energetické gely a tyčinky, aminokyseliny a další.

Zaměřte se na vyváženou stravu

Protože na jízdu potřebujete energii, je třeba ji pravidelně doplňovat. Nejezděte hladoví, ale ani přecpaní. Myslete také na to, že je třeba pro správné fungování těla dodržovat vyvážený jídelníček. Klíčový je dostatek bílkovin, sacharidů, zdravých tuků a vlákniny. Bude-li se váš jídelníček skládat z primárních základních potravin a ne z těch průmyslově zpracovaných, jdete tím nejlepším směrem!

Zkontrolujte stav kola (nejen po zimě)

Než si oblečete kvalitní cyklistický set, měli byste si zkontrolovat stav jízdního kola. A to zejména pokud vám delší dobu stálo v garáži nebo ve sklepě. Pak totiž klesá tlak vzduchu v pneumatikách. Jak duši dopustit? Obecně platí, že silniční kolo je vhodné hustit na 8 až 10 atmosfér, kolo horské na 2 až 3 atmosféry. Záleží ale samozřejmě i na váze konkrétního cyklisty.

Zkontrolujte ale i brzdy, řetěz očistěte vhodným přípravkem, namažte olejem a hadrem otřete do sucha. Podívejte se také na stav bezpečnostních prvků a utažení šroubů. Pokud si na to sami úplně netroufnete, je lepší přenechat kontrolu odbornému servisu.

Najděte si své vlastní tempo i trasy

Ať už jste po zimě kolo oprášili, anebo jste jezdili pravidelně, nežeňte se a hledejte své vlastní tempo. Nehoňte kilometry. Dejte si čas na to zvyknout si na pohyb, počasí, trasu. Naučte se dýchat, abyste během jízdy jen nepopadali dech. Správné tempo má každý velmi individuální, měli byste ale být schopni při jízdě mluvit a neměla by pro vás zátěž být nepříjemná. Rozlišujte příjemnou únavu od vyčerpání.

Spěte dostatečně a kvalitně

Spánek dokáže divy. Abyste dosáhli optimálních výsledků, ale zároveň se cítili dobře, zaměřte se na kvalitní zdravý spánek, který vám dodá potřebnou energii. Měli byste mu věnovat minimálně 7 až 8 hodin denně, před spaním ideálně nekoukat na televizi ani do obrazovek mobilů, nechat volně myšlenky plynout, pořádně vyvětrat a nechodit spát bezprostředně po jídle. Ke zdravému spánku vám také pomůže kvalitní matrace a prodyšné lůžkoviny.

Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (82%) 90 hlasů
Nahlásit chybu
AutoŽivě.cz
Faktory ovlivňující cenu každého ojetého vozidla. O některých možná ani nevíte
ArmádníZpravodaj.cz
Sýrie v ohrožení: Turecko dodalo džihádistům protiletadlové komplety Hawk
Události247.cz
Hlavní hygienička Svrčinová: Restaurace jen pro vybrané a konec antigenních testů. Tomu se říká „motivace“ k očkování
VědaŽivě.cz
Psaní levou rukou je spojováno s genialitou. Mezi výjimečné patří jen 10 procent světové populace