Martin Prokop vzal do Abu Dhabi starého Shreka. Tovární týmy se nestačily divit. Co zastavilo Martina Macíka?

Nasadit proti továrním týmům v poušti starý automobil? Žádný problém. Martin Prokop sáhl po vozu, který už slouží jen k testování. Přiznal, že neměl ambice na boj o přední pozice. Žádnou ostudu Shrek v Abu Dhabi rozhodně neudělal.

i Zdroj fotografie: Benzina Orlen Team
                   

Do Spojených Arabských Emirátů dorazila skvělá konkurence. V kategorii osobních automobilů nechyběl vítěz letošního Dakaru Nasser Al-Attiyah, s továrním Audi startoval Stéphane Peterhansel a mezi dalšími hvězdami byste našli jména jako Sebastian Loeb, Jakub Przygonski nebo Jazeed Al-Rajhi. České barvy hájili Martin Prokop s navigátorem Viktorem Chytkou, kteří nasadili do pouštní soutěže plné dun staršího Shreka.

Jak se ukázalo, old school model Fordu Raptor byl dobrou volbou a od úvodní etapy patřil k nejlepším. V prvním dnu dojel Prokop třetí a stejnou pozici poté držel i v celkovém pořadí. Po problémech Al-Rajhiho se navíc český závodník posunul na druhé místo, které už nepustil. Lepší byl v cíli jen legendární Stéphane Peterhansel. Z parádního výsledku měla česká posádka pochopitelně velkou radost.

„Byl to parádní týden. Všechno jsme s naším starým Shrekem zvládli přeskákat bez problémů. Je to trochu anomálie. S takto starým autem jsme neměli žádné ambice. Jeli jsme si to sem pouze užít, protože je to náš oblíbený závod. Nakonec je z toho druhé místo. Za námi skončila spousta skvělých jezdců a spousta továrních aut. Jsme strašně šťastní. Užili jsme si to, mám radost,“ zhodnotil Martin Prokop ve videu na svém facebookovém profilu celou soutěž.

iZdroj fotografie: Big Shock Racing

Na Abu Dhabi Desert Challenge se mezi duny pustil i Martin Macík. S kamionem Iveco, se kterým absolvoval letošní Dakar, začal výborně a pochvaloval si velkou náročnost úvodní etapy. Jenže v té druhé českou posádku zradila automatická převodovka. Osmitunový speciál uvízl na duně a vyprostit ho nakonec museli pořadatelé. Po odtažení asistenčním kamionem do bivaku Martin Macík věřil, že se mechanikům podaří problém vyřešit a těšil se na třetí etapu. Závada převodovky se ale ukázala jako vážnější a český závodník tak musel ze soutěže odstoupit.

Opravit převodovku? To nešlo

Přesto hodnotil krátké vystoupení v soutěži pozitivně. „Jsme rádi, že jsme to všechno zažili. Ujeli jsme přes 400 kilometrů v extrémně náročných dunách, které jen tak někde nenajdete. Testovali jsme několik novinek, aby táta mohl postavit ten slibovaný nový kamion. A příště se sem rádi vrátíme, duny jsou tu nádherné,“ doplnil Martin Macík.

Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Zobrazit další články
AutoŽivě.cz
AutoŽivě.cz
Koroze je jako mor. Domácí kutilové ale přišli na to, jak ji levně porazit a obnovit karoserii do původního stavu
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruská noční můra. Ukrajina je zřejmě i testovacím centrem pro vyspělé zbraně. Co vlastně útočilo na krymské letiště?
Události247.cz
Události247.cz
Západ může reagovat na jaderný krok ruského prezidenta hned několika způsoby
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jak je možné, že lidé přežili dobu ledovou: Museli být kreativní, zruční a dokonale sehraní