Martin Prokop vzal do Abu Dhabi starého Shreka. Tovární týmy se nestačily divit. Co zastavilo Martina Macíka?

Nasadit proti továrním týmům v poušti starý automobil? Žádný problém. Martin Prokop sáhl po vozu, který už slouží jen k testování. Přiznal, že neměl ambice na boj o přední pozice. Žádnou ostudu Shrek v Abu Dhabi rozhodně neudělal.

i Zdroj fotografie: Benzina Orlen Team
                   

Do Spojených Arabských Emirátů dorazila skvělá konkurence. V kategorii osobních automobilů nechyběl vítěz letošního Dakaru Nasser Al-Attiyah, s továrním Audi startoval Stéphane Peterhansel a mezi dalšími hvězdami byste našli jména jako Sebastian Loeb, Jakub Przygonski nebo Jazeed Al-Rajhi. České barvy hájili Martin Prokop s navigátorem Viktorem Chytkou, kteří nasadili do pouštní soutěže plné dun staršího Shreka.

Jak se ukázalo, old school model Fordu Raptor byl dobrou volbou a od úvodní etapy patřil k nejlepším. V prvním dnu dojel Prokop třetí a stejnou pozici poté držel i v celkovém pořadí. Po problémech Al-Rajhiho se navíc český závodník posunul na druhé místo, které už nepustil. Lepší byl v cíli jen legendární Stéphane Peterhansel. Z parádního výsledku měla česká posádka pochopitelně velkou radost.

„Byl to parádní týden. Všechno jsme s naším starým Shrekem zvládli přeskákat bez problémů. Je to trochu anomálie. S takto starým autem jsme neměli žádné ambice. Jeli jsme si to sem pouze užít, protože je to náš oblíbený závod. Nakonec je z toho druhé místo. Za námi skončila spousta skvělých jezdců a spousta továrních aut. Jsme strašně šťastní. Užili jsme si to, mám radost,“ zhodnotil Martin Prokop ve videu na svém facebookovém profilu celou soutěž.

iZdroj fotografie: Big Shock Racing

Na Abu Dhabi Desert Challenge se mezi duny pustil i Martin Macík. S kamionem Iveco, se kterým absolvoval letošní Dakar, začal výborně a pochvaloval si velkou náročnost úvodní etapy. Jenže v té druhé českou posádku zradila automatická převodovka. Osmitunový speciál uvízl na duně a vyprostit ho nakonec museli pořadatelé. Po odtažení asistenčním kamionem do bivaku Martin Macík věřil, že se mechanikům podaří problém vyřešit a těšil se na třetí etapu. Závada převodovky se ale ukázala jako vážnější a český závodník tak musel ze soutěže odstoupit.

Opravit převodovku? To nešlo

Přesto hodnotil krátké vystoupení v soutěži pozitivně. „Jsme rádi, že jsme to všechno zažili. Ujeli jsme přes 400 kilometrů v extrémně náročných dunách, které jen tak někde nenajdete. Testovali jsme několik novinek, aby táta mohl postavit ten slibovaný nový kamion. A příště se sem rádi vrátíme, duny jsou tu nádherné,“ doplnil Martin Macík.

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Jan Vildmon

Zobrazit další články