Stačilo pouhých 18 měsíců, aby zhubla téměř 90 kilo! A přitom stačila jedna změna v jídelníčku

Nadváha či rovnou obezita je velmi vážné onemocnění, které je potřeba stejně jako jiné nemoci, léčit. Ačkoliv vám jistá doporučení dá lékař, tak jako tak závisí uzdravení z této choroby čistě na vás a vaší snaze. Podívejte se, jak si s tím poradila tato žena.

Obezita vás výrazně omezuje v životě.

Kypřejších lidí rok od roku přibývá, přitom zdravotních rizik spojených s nadměrnou hmotností je opravdu hodně. Mnohdy za kilogramy stojí drobnosti, jako je smutná nálada, jindy to může být nemoc nebo těhotenství. A někdo má prostě velkou chuť k jídlu. Ať už je důvod jakýkoliv, je nutné s tímto problémem něco dělat, protože obezita omezuje nejen v pohybu, ale celkově v životě. Jedná se už o onemocnění, které je potřeba stejně jako jiné nemoci léčit.

 

Obezita vám ničí zdraví

Otylost je definována indexem tělesné hmotnosti tzv. BMI. Ten se počítá tak, že svou hmotnost v kilogramech vydělíte svou výškou v metrech, kterou jste předtím umocnili na druhou. Výsledek by potom neměl přesahovat číslo 30, jinak se totiž jedná o obezitu. Kromě estetického hlediska se v případě obezity budete muset potýkat často ještě s:

  • cukrovkou druhého typu
  • vysokým krevním tlakem
  • nádory
  • depresemi
  • dýchavičností
  • aterosklerózou
  • otoky kloubů
  • zvýšeným rizikem infarktu a mrtvice
  • zvýšeným rizikem některých druhů rakoviny
  • metabolickými poruchami
Obezita je nemoc.

Poraďte si s vysokou váhou jako tato žena

Příběh této ženy je velmi motivační. Po těhotenství, kdy se nezřízeně přejídala, vážila téměř 150 kilogramů. Lékaři jí poté dávali zhruba 1 rok života, pokud se sebou něco neudělá. Téměř už nemohla chodit, měla velké bolesti zad a kloubů. Ale i přesto se rozhodla změnit svůj život a zachránit si život. Změnila svůj jídelníček – vynechala nezdravá jídla, vyhýbala se cukrům a uhlohydrátům. Rovněž přidala cvičení 3x týdně. Nyní se podívejte na její jídelníček, který jí doslova zachránil život.

  • Snídaně – 2x vajíčko natvrdo, 2x žampion, rajčata, smoothie ze sezónní zeleniny s vodou
  • Oběd – 100 gramů zapékaných nebo vařených brambor s trochou chilli, pečená ryba či kuřecí steak, čerstvý salát ze sezónní zeleniny, 1 ks žitného chleba
  • Svačina – nízkotučný bílý jogurt nebo jeden druh ovoce
  • Večeře – salát z čerstvé sezónní zeleniny nebo špagety s nízkotučným sýrem a rajčatovou omáčkou