Proč patnáctiminutová procházka drasticky zlepší duševní zdraví a podpoří správný chod organismu

Zdroj fotografie: Unsplash

Pokud si chcete udržet dobrou postavu, je vhodné mít nějakou aktivitu, jenže takové každodenní procházení má i více blahodárných účinků.

Jakýkoliv sport, aktivita nebo jen občasný koníček váš mohou udržovat v dobré fyzické kondici nebo psychické pohodě. Co takhle vyzkoušet jednu z činností, která by zvládla obojí? Mohou tím být pravidelné procházky přírodou nebo i městem, během nichž se člověk může zapotit, ale zároveň si i odpočinout a načerpat síly na další den.

Fyzické benefity procházek

Jedním z prvních a nejvýraznějších přínosů pravidelné pěší turistiky je zrychlení metabolismu a obecně zlepšení tělesné kondice. To znamená, že budete snáze spalovat nasbírané kalorie a vstřebávat veškeré živiny, přičemž zároveň můžete spalovat tuk. Vedle toho však mohou 15minutové procházky omladit váš vzhled tím, že prokrvují vaše tělo a udržují buňky déle při životě.

Zdroj fotografie: Unsplash

Když už jsme došla řeč na životnost, podle některých průzkumů mohou pravidelné vycházky do přírody prodloužit roky strávené na Zemi. To by mohlo být také spojeno s tím, jak fyzické aktivita rozproudí krev do těla a probere vaše svalstvo. K tomu se váže další pozitivní dopad na váš organismus, a sice že tato činnost pomáhá předcházet chronickým bolestem nebo s nimi následně bojovat.

Dopady na psychiku

Podle místa, v němž se při svých výletech pohybujete se může rozvíjet také vaše kreativita a představivost. To se projevuje především po delších procházkách přírodou, po nichž se můžete zároveň cítit uvolněnější nebo dokonce šťastnější. To bude mít pozitivní vliv nejen na vás, ale také na vaše okolí, ke kterému budete najednou vlídnější poté, co si odpočinete procházením.

Zdroj fotografie: Unsplash

Výšlap do přírody nebo mimo vaše osobní 4 stěny může nápadně uvolnit nahromaděný stres, který dnes stojí za velkým množstvím civilizačních chorob. Tím můžete předejít takovým potížím, jako je obezita, migrény nebo dokonce náhlá zástava srdce. Poté, co se zbavíte stresu je možné dosáhnout snazšího usínání, přičemž váš spánek bude hlubší a klidnější už po pouhých 15 minutách procházek.