Tato kořenová zelenina si poradí se všemi zdravotními neduhy

Červená řepa je řazena mezi top nejzdravější druhy zeleniny, přesto je poměrně dost přehlížená. Nenechte se odradit jejím vzhledem a budete příjemně překvapeni, jak může takové "instantní zdraví" chutnat.

Červená řepa vás svými účinky překvapí.

Dvouletá rostlina schovávající se za ne příliš dobře znějícím latinským názvem Beta vulgaris, není nic jiného než řepa červená. Doputovala k nám ze Středomoří, přičemž prvotní záznamy o ní jsou už z třetího tisíciletí před naším letopočtem. Konzumuje se její podzemní část, která je plná vitamínů a zdravých látek, jako je například sodík, draslík, fosfor, vitamín C a další. Účinkuje močopudně, odstraňuje zácpu, působí pozitivně na střeva. Podle některých studií dokonce umí zabíjet nádorové buňky. Zkrátka tohoto zvládne opravdu hodně.

 

Červená řepa v salátu chutná skvěle

Málokdo by si vzal syrovou červenou řepu a jedl jí samotnou. Abyste se ale nepřipravili o všechny její zdravé účinky, zkuste ji v kombinaci například s česnekem, zelím, křenem, jablkem, pomeranči nebo ořechy. Když řepu navíc uvaříte, neztratí nic ze svých schopností, naopak vám bude ještě více chutnat. Uvařenou ji zkuste s masem nebo jenom tak s citrónem a máslem namísto oblohy. Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, společně s řepou budete cítit, jak vaše zdraví narůstá. Má totiž vliv na:

  • průtok krve – okysličuje a vyživuje orgány
  • hladinu špatného cholesterolu, který eliminuje
  • zdravou funkci jater
  • detoxikaci těla
  • proces stárnutí, který zpomaluje
  • funkci našich cév – pomáhá tak předcházet infarktům a mrtvicím
  • trávení – obsahuje antioxidanty a vlákninu
  • energii
  • podávání výkonů – podporuje výdrž při vytrvalostních cvičeních
Červená řepa je dobrá i jako pomazánka.