Rehydratační nápoje vhodné po cvičení. Pomůže pivo i kakao s mlékem

Zdroj fotografie: Pixabay

Hydratace po tréninku je důležitá. Ideální je pít vodu, ale je fakt, že někdy může chutnat nudně. Naštěstí existují i jiné možnosti.

Voda není jediný nápoj, který můžete pít, abyste doplnili ztracené tekutiny. Pro optimální hydrataci organismu existuje pět nápojů, které fungují stejně dobře jako voda. A navíc vás pravděpodobně překvapí svou chutí. Věřili byste, že pro hydrataci je vhodné vypít i

Čokoláda a kokos na zotavení

Čokoládové mléko má ve srovnání se svým prostým protějškem dvojnásobné množství sacharidů, takže je skvělou volbou pro zotavení po tréninku. Jeho vysoký obsah vody může hydratovat a doplnit základní elektrolyty, jako je draslík , vápník a hořčík.

Studie zjistily, že čokoládové mléko je velmi prospěšné, zejména pro cyklisty, vytrvalostní sportovce a běžce. Čokoládové mléko zlepšilo regeneraci a následný výkon u cyklistů účinněji než izokalorický sacharidový nápoj. Pro děti je po cvičení lepší než voda.

Zdroj fotografie: Pixabay

Kokosová voda obsahuje mnoho antioxidantů a živin. Kromě toho tělu nabídne i vysokou hladinu elektrolytů jako draslík a hořčík. Dejte však pozor na nadýmání a podráždění žaludku, které může kokosová voda způsobit. Podle odborníků je tato volba skvělá pro lehčí tréninky.

Vytrvalostní sportovci by měli zvolit jinou tekutinu. Pro unavené svaly je výbornou volnou třešňový džus v neslazené verzi. Je bohatý na antioxidanty, pomáhá snižovat zánět a prospívá regeneraci a funkci svalů.

Zdroj fotografie: Pixabay

Pomůže i čaj nebo pivo

Relaxace je důležitá. Každý z nás si ji samozřejmě představuje jinak. Někteří relaxují u šálku čaje, jiní u sklenice piva. Výzkumy ukázaly, že zelený i černý čaj může být účinný při oxidaci tuků během aerobního cvičení a zotavení po tréninku. Stejně jako u třešňového džusu se ukázalo, že vysoké hladiny antioxidantů v čaji pomáhají snižovat bolest svalů a rychleji obnovit svalovou sílu.

Zdroj fotografie: Pixabay

Pivo je také skvělým nápojem po tréninku. Stejně jako sportovní nápoje, obsahuje sacharidy a elektrolyty. A studie dospěly k závěru, že pivo po cvičení nemá negativní účinky na hydrataci. Ve skutečnosti lidé, kteří konzumují pivo v malém množství, mají tendenci být aktivnější.

Ideální je dát si pivo po intenzivní jízdě na kole. Pochopitelně je nutné pít přiměřené množství. Příliš velké množství alkoholu může potlačit syntézu svalových bílkovin. Pokud tedy vypijete po sportovním výkonu hodně piva, tvrdá práce přijde na zmar.