Nápoj ze skořice a banánu z vás sejme podráždění a únavu

                   

Říká se, že pro naše tělo platí zákon tří. Tedy, že vydržíme tři týdny bez jídla, tři týdny bez vody a tři minuty bez vzduchu. Na co se ale zapomíná jako na čtvrtý důležitý faktor, to je spánek. Náš organismus už po 24 hodinách soustavného bdění začne do těla vylučovat stresové hormony. Hranice, po kterou ale ještě vydržíme bez spánku aniž bychom si ublížili, je osm až deset dní. Důležitou roli ale hraje také kvalita daného spánku. Během spánku má totiž mozek čas vypořádat se s různými informacemi a udržet nás tak fit a v kondici. Čím dál častěji se ale můžete setkat se špatným spánkem, který má vliv i na naše zdraví.

Dopady nekvalitního spánku na naše zdraví

Aby byl spánek kvalitní, není nutné, aby byl dlouhý, ačkoliv i jeho délka má jistý vliv. Důležitou roli přitom hrají vnější faktory, jako je teplota v místnosti, uklizenost či hlučnost okolí, a rovněž vnitřní faktory, které souvisí s hladinou vašeho stresu. Během spánku by se měly vystřídat všechny fáze od usínání, přes NREM a REM fázi, po probuzení. Nedostatek kvalitního spánku může vést k:

  • podrážděnosti
  • únavě
  • depresi
  • celkové slabosti
  • zvýšenému riziku vysokého krevního tlaku
  • nesoustředěnosti
  • psychickým potížím

Recept na nápoj pro váš klidný spánek

Základními ingrediencemi jsou banán a skořice. Banány obsahují mnoho minerálů, dále draslík a hořčík, jež pozitivně působí na křeče a stahy svalů. Když se uvolníte, bude se vám rovněž lépe spát. Dále v banánech najdete serotonin, který přímo ovlivňuje spánek a kortizol, který tlumí úzkost. Skořice naproti tomu uvolňuje svou příjemnou a sladkou vůní. Napomáhá lepšímu trávení a podporuje krevní oběh. Podívejte se, jak si tedy nápoj z těchto dvou zázračných surovin připravit.

Potřeby:

  • 1x zralejší banán
  • špetka skořice
  • 1 litr čisté vody bez bublinek

Postup:

  1. Do hrnce nalijte vodu a dejte ji vařit.
  2. Jakmile dojde voda varu, přidejte banán nakrájený na plátky.
  3. Nechte bublat cca 10 minut na plotně a poté sejměte z ohně.
  4. Nápoj sceďte do hrníčku a přidejte skořici.
  5. Konzumujte přibližně 1 hodinu před odchodem do postele.
iKvalitní spánek je základem zdravého životního stylu.
Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Matěj Pokorný

Zobrazit další články