Jaké zásady byste měli při vážení se dodržovat? Poradíme vám

Zjistit svou reálnou váhu není zase tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Váhu sice máte, ale umíte ji používat správně, aby nedocházelo ke zkreslení?

Važte se správně.

Skáče vám ručička na váze jako koza v jeteli? Určitě to není způsobeno tím, že byste jeden den vážili o dvě kila víc a další den o pět kilo méně. Při vážení se ale musí dodržovat určité zásady, aby bylo dosaženo adekvátního výsledku. Přestaňte při vážení chybovat a zjistěte svou skutečnou váhu, není to nic těžkého.

 

10 zásad správného vážení

  1. Dejte si pozor na čas vážení. Nejlepší je vážit se ráno a vždy ve stejný čas.
  2. Vážit byste se měli bez oblečení nebo maximálně ve spodním prádle.
  3. Pro váhu vyberte jedno místo a tam se važte. Nerovnosti podlahy mohou totiž způsobit pořádné výkyvy.
  4. Vliv má také typ váhy. Nejpřesnější jsou ty nejjednodušší s ručičkou, ale ani obyčejné digitální nejsou špatnou volbou. Určitě se ale vyvarujte těm váhám, které tvrdí, že umí spočítat i vaši hladinu cukru nebo cholesterol.
  5. Při vážení stůjte pevně oběma nohama na váze. Nekývejte se, nehoupejte se.
  6. Pokud ráno cvičíte, zvažte se ještě před ním. Cvičení totiž může způsobit dočasnou dehydrataci, která pak na váze mylně může vypadat jako shozená kila.
  7. Rovněž počasí může zamávat s vaší váhou. Při studeném větru, mrazu či vysokých srážkách může být vaše váha nižší, jak naznačují mnohé studie.
  8. Nevažte se po jídle. Na váhu si stoupejte na lačno, i menší snídaně by mohla zkreslit výsledky.
  9. Pozor na hormonální výkyvy. Mnohé ženy například během menstruace zadržují vodu, a proto se na váze může ukázat více.
  10. Važte se několikrát po sobě. Vždycky nechte váhu, aby se úplně vypnula a poté ji zase probuďte. Obzvlášť digitální váhy mohou první vážení uvést nepřesně.
Vážení už nebude takový hrozné, když dodržíte tyto zásady.